nogmaals Mels de Wit

• R . Kolk

Hallo allemaal,

Mels de Wit, Witt, otr. 6-5-173, tr. 22-5-1731, DTB, Geref., inv.14, index 176, Rotterdam. Met : Marijtje Eijkhout, ged. 23-10-1707, DTB,Geref., inv.1,nr.103

Mels overleed 20 maart 1749, aan boord VOC-schip “het Pasgelt”

Marijtje na 17-10-1776.

Doopdatum Mels heb ik nog niet gevonden, van z'n ouders ben ik niet zeker.

Bij huw. woonde Mels : Delfsepoort.

Staat hij in een lidmatenindex Nederl.Hervormd in het Gemeentearchief R'Dam ?

Is Delfsepoort Rotterdam-Centrum ? Of Delfshaven ?

Ik heb begrepen dat de index al informatie kan geven. Wat staat in het lidmatenregister ( indien aanwezig ) als hij lidmaat was ?

Ik woon in Drachten. Tegenprestatie kan zijn een bezoek aan het HCO te Zwolle,

of Tresoar in Leeuwarden.

Forumleden die eerder reageerden nogmaals dank !

Robert Kolk

• Philip Verhagen

De Delftse Poort ligt aan de noordzijde van Rotterdam richting Overschie, en valt dus onder Rotterdam-Centrum.

Philip Verhagen

• R . Kolk

Philip,

Bedankt voor je informatie

Robert Kolk

• Frank van de Velde

Op webspagina http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/hofplein1.htm staat in drie delen een heel verhaal over de verplaatsing van het Hofplein en de Delftsepoort. Inclusief plattegronden en foto's.

En op de bijbehorende website staat nog heeeel veeeeel meer over de geschiedenis van Rotterdam.

groet, Frank

(zoek: Camfferman / Van de Velde / van Nieuwkerk / Koevoet )

• yvonne

Het valt onder rotterdam alleen de twee leewtjes van dit gebied zijn nog bewaard gebleven waar de de poort was.Als ik jou was even nakijken op internet archief Schiedam misschien kun je daar nog wat vinden. En anders ga ik wel op pad voor jou om het uit te zoeken .Voor mij bijna naast de deur. gr Yvonne

• R . Kolk

Hallo Frank,

Bedankt voor je verwijzing naar www.engelfriet.net

Op deze site raak je niet uitgekeken.

Ik weet nu aan de hand van de kaart waar Mels ongeveer heeft gewoond.

De kaart heb ik overgenomen.

Robert

• R . Kolk

Hallo Yvonne,

Mels de Wit woonde bij z'n trouwen Delfsepoort, dat is voor de lidmatenindexen / registers Ned.Hervormd : Rotterdam-Centrum

Ned.Hervormd was toen Geref.

Waarschijnlijk is hij niet in de doopregisters te vinden, omdat er een hiaat v.w.b.

Rotterdam-Centrum is. Daarom heb ik mijn hoop nu gevestigd op de lidmatenindexen / registers.

Schiedam geeft via internet vanaf 1811.

Graag maak ik gebruik van je aanbod.

Met vr.groet,

Robert