Herfstweg / zomerhof te den haag

• Renate

Hallo mede genealogen,

Een hele tijd geleden heb ik deze vraag al eens gesteld, er waren een aantal personen die onwijs hun best hadden gedaan voor me maar helaas weinig voor me konden vinden. Alles wat zij gevonden hadden koester ik ook!!

Wie weet, zijn er nu wel mensen die mij verder kunnen helpen, vandaar nogmaals mijn vraag:

Zijn er mensen die informatie, documentatie, foto's e.d. hebben betreffende de Herfstweg (gelegen aan het Zomerhof) te Den Haag??

Met name over de periode 1941 tot en met 1946. Mijn overgrootouders hebben hier gewoond en ik zou graag meer willen weten, ook over andere fam. die hier hebben gewoond. Mijn overgrootouders woonden op nummer 12.

Alles is welkom!!

Alvast bedankt.

Groetjes,

Renate

• margreet

Renate, ik heb hier net een krante-artikel gevonden, dat het gaat om 10 noodwoningen, die in geen relatie staan tot de controle-woningen in het Zomerhof, waar talloze foto's van zijn oa van de Zomerweg daarbinnen. (lekker verwarrend). Heb je dat ook?

Komt uit de smartsite van den Haag.

margreet

• Renate

Hoi Margreet,

Bedankt voor je reactie, de smartsite van den haag heb ik (volgens mij) al helemaal doorgespit. Hierdoor weet ik o.a. dat de Herfstweg aan de buitenkant gelegen is en vrij van controle, de zogezegde 1e klasse. Daar zijn helaas geen foto's of zo van. Ik ben aangewezen op privé collecties van mensen die daar hebben gewoond. Ik hoop dat die mensen ook op dit prikbord komen, wie weet heb ik nog geluk.

Ik ieder geval bedankt voor de moeite die je heb genomen.

Groetjes,

Renate

• margreet

Hoi Renate, ik heb niet alle eerdere reacties helemaal doorgenomen, dus misschien is het al eerder voorgesteld.

Ik heb nog even doorgedacht.

..mensen die daar hebben gewoond, …..of gewerkt.

Het leger des heils? een oude politieman?

Heb je deze vraag enkel op genealogie-prikborden of ook op andere?

En hebben ze daar niet zo'n gratis krantje met aangeboden/te koop/gevraagd .. en diversen, waar je zo'n oproep in kwijt kan?

margreet