Voogd

• Nina

Als iemand bij zijn/haar huwelijk een voogd (en toeziend voogd) heeft, betekent dat dan altijd dat beide ouders overleden zijn?

Nina

• Dik

Nina een toeziend voogd geef al aan dat dit geen volledige voogdij is, zie verder

http://www.begraafplaats.org/info/notaris/not6vogd.htm

vr.gr. Dik

• Nina

Dik,

Bedankt voor de link. Dus als ik het goed begrijp zijn bij een voogd én een toeziend voogd beide ouders overleden.

Nina

• Henna

Nee toch niet, bij een voogd en een toeziend voogd hoeven niet beide ouders overleden te zijn.

Toen ik 2 jaar was stierf mijn vader. Mijn moeder werd toen voogdes, bij de wet geregeld, en een oom (van vaders zijde) werd toeziend voogd.

De toeziend voogd moest er dus een oogje op houden dat ik door mijn moeder wel goed “opgevoed” werd.

Deze situatie duurde totdat ik volwassen zou zijn, dat was toen nog 21 jaar.

Omdat ik wilde trouwen op mijn 19e moesten mijn ouders hiervoor toestemming geven. Mijn vader kon dat natuurlijk niet meer, dus moest mijn moeder tekenen als voogdes en ook mijn oom als toeziend voogd.

Dit was zomaar even een klein voorbeeldje uit de praktijk, van overigens een nieuw prikbordlid.

Even voorstellen dus maar meteen.

Henna Tiessink (meisjesnaam). Woonachtig in Wichmond. En nog niet zo heel erg lang besmet met het welbekende virus. Voor mij betreft dat de families Tiessink en Rossel.