Ann Klerks:
“Nu ligt dat anders degene die het nu beter denken te weten vallen werkelijk over alles het moet echt gaan zoals zij dat willen en dat kan helaas niet of helaas nee ik bedoel gelukkig niet.”
En die slaat nu de spijker op de kop. Hier gaat de discussie over en ik heb het gevoel dat vele dat niet in de gaten hebben. Daarom de aanleiding nog maar eens geplaatst.
Vraag van Tukkergirl:
"Ik ben al een aantal jaren bezig met het uitzoeken van stambomen.
Daarbij maak ik gebruik van het programma Aldfaer, dat me erg goed bevalt.
Nu vraag ik me af, hoe kun je van deze informatie een overzichtelijk leesbaar en aantrekkelijk verhaal maken voor de medemens."
Antwoord van Rob:
“Voor de goede orde: het uitzoeken van een stamboom doe je niet met een programma als Aldfaer. Het is ‘slechts’ een programma waar je al je gegevens in kan stoppen, en die je op verschillende manieren uit kunt draaien. Een overzichtelijk, leesbaar en aantrekkelijk verhaal zul je zelf moeten produceren. Deels kan dat in Aldfaer zelf.”
Rob met alle respect, Tukkergirl zien we het meeste op dit forum, dus dat aldfaer “slechts een programma is” weet ze zelf ook wel. En dit soort antwoorden zie ik hier meer. Het gaat niet over de onwetenheid van beginnelingen, want daar heb ik wel geduld mee, maar het gaat over de arrogantie van zogenaamde ervaren genealogen.
DAAROM HEB RESPECT VOOR ANDEREN EN VAL NIET OVER ELK VERKEERD GESCHREVEN WOORD, MAAR VRAAG OM UITLEG.
Gegroet
Twan