Voorstellen

• Twan van Duijnhoven

Beste forumleden,

Ik geloof dat de meeste neuzen weer dezelfde kant op staan.

Even een ander idee: zo'n forum is lekker onpersoonlijk. Misschien goed dat de vaste forumbezoekers (anderen mogen natuurlijk ook) zich eens voorstellen. Wordt het misschien minder onpersoonlijk.

Laat ik maar eens beginnen.

Naam: Twan van Duijnhoven

Woonachtig: Onder Breda tegen de Belgische grens

Onderzoek naar: voornamelijk familie Van Hoof uit omgeving Veghel (mijn moeder)

Stamboom al op internet: niet van de familie Van Hoof, wel van mijn vader (www.vrooij.com en dan de familie Van Duijnhoven gemaakt door een nicht van mij).

In welk archief zelf meestal te vinden: BHIC te Veghel

Persoonlijke gegevens: 44 jaar, getrouwd, een zoon van 7 jaar en dus goed voor de voorzetting van de naam Van Duijnhoven.

Beroep: Financieel en bedrijfeconomisch bedrijfsadviseur

Zo dat waren volgens mij wat belangrijke gegevens. Foto van mezelf…. dat wil ik jullie niet aandoen.

Wie volgt…….

Twan van Duijnhoven

• tukkergirl

Geen probleem Twan,

Naam : Thea Verhulst

Woonachtig : Almelo ( Tukkerland)

Onderzoek naar: Familie Koster, vd Werf, Schoonderbeek , ten Hoeve en aangetrouwden.

Stamboom op het internet : http://www.stamboomonderzoek.com/lolbroek

Meestal te vinden op het internet onder de naam tukkergirl.

persoonlijke gegevens : 35 jaar, getrouwd , 2 kinderen ( 2 en 5)

Geintresseerd sinds 1995……

Daarbij werk ik partime in een openbare apotheek.

met een beetje googlen kom je me vanzelf tegen op het internet.

Groetjes Thea

• T. v/d Waal

Naam Tiemen Reinier van der Waal.

Den haag

Ik onderzoek mijn eigen familienaam, en die van mijn ouders, grootouders, op deze site http://gw1.geneanet.org/index.php3?b=tvdw1987 heb ik alles staan.

binnenkort zal ik beginnen aan een boekje, en een eigen site waarop meer informatie komt te staan van de wat latere generaties.

ik doe mijn onderzoek in het Nationaal Archief in Den Haag, en op het internet via Genlias en het Gar.

en dan iets over mijzelf, ik zal ongetwijfeld de jongste zijn die dit als hobby heeft, ben namelijk 18. 10-11 word ik 19. Soldaat in spé aangezien ik de 27ste van November in Ermelo begin, waar ik eindig als Geneeskundig verzorger/gewonden vervoerder en Chauffeur.

groet.

• Han Lijster

Twan en anderen,

Ik doe ook mee en stoor mij net als jullie aan de soms “niet intelligente” manier van vragen maar probeer wel de mensen op het juiste spoor te zetten en mij verder niet aanmatigend op te stellen.

Mijn naam:

Han Lijster, 62 jaar, onderzoek ca. 25 jaar en begonnen met mijn eigen naam Lijster, gebleken uit Rhenen en geen bewijsbare “uitzaaiïngen” naar andere gebieden, dus geen aansluiting met de naam “de Lijster”.

Sinds ik met de Vut ben ook begonnen aan de naam van min echtgenote, maar die loopt al vast bij haar grootvader (onwettig kind) dus verder gegaan met de naam van haar grootmoeder Schoondermark.

Een zeer interessante tak waarvan een deel op internet onder mijn homepage Lijster.

Deze homepage en de bijbehorende e-mailadressen gaan tussen nu en 4 weken veranderen i.v.m. wisseling van provider (gaan naar KPN-planet) maar dat wordt verzorgd.

Eveenals Twan voel ik mij niet geroepen om een foto erbij te plaatsen i.v.m. eventuele crash van de harde schijf. (computer of mensen, vul maar in), maar altijd bereid om anderen te helpen waar mogelijk, helaas niet direct in de buurt van een archief en afhankelijk van openbaar vervoer wat niet overal zo gemakkelijk is, woonachtig in Renswoude.

m.vr.gr.

Han Lijster

• ann klerks

Oke zal me even voorstellen

Ben Ann Klerks van den Berg woon in Noordholland ben getrouwd heb 4 kinderen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar.Hen bovendien 4 kleinkinderen in de leeftijd van 7 maanden tot 18 jaar.Bij mekaar bestaan mijn kinderen uit 2 jongens en 2 meisjes zo ook mijn kleinkinderen.

Ben nu bezig met de stamboom van den Berg, Koster mijn moeders naam heb ik deels uitgezocht Dick Krabbedam heeft de rest uitgezocht tevens hoort ook Walraven Koster daar bij.Dick maakt van al onze gegevens 1 stamboom.

De stamboom van Ridder mijn oma bleek al uit gezocht te zijn.Verder heb ik deels gegevens verzamelt van de famillie Kaal en die onder gebracht bij Hugo Groot.

En dan probeer ik gegevens te vinden van Klerks mijn man dus maar ja dan moet ik naar brabant want ik ben dan nu zover dat ik de boeken in moet.

Bovendien probeer ik de gegevens van van Rienderhoff mijn andere oma in tijd terug te vinden.

Groet Ann

• Els

Ik ben Els, mijn leeftijd is 67 jaar, ben gehuwd geen kinderen.

doe al ruim 30 jaar aan genealogie,heb 3 stambomen op het internet staan,

Familie Harderwijk afkomstig uit Utrecht.

Familie Neeleman afkomstig uit Zuid-Holland.

Familie Tveit afkomstig uit Ã…seral Vest-Agder Noorwegen,dit is de stamboom van mijn man.

Ook heb ik diverse websites over genealogie,bij de meest wel bekend,zal niet de url's vermelden,i.v.m. reklame maken voor mijn sites,dat wil ik niet.

Heb diverse researchers over de gehele wereld,dus wij kunnen indien men wil altijd gratis hulp bieden.

Vr.Gr. Els1939 elstveit@hotmail.com

• Frank van de Velde

Ondanks dat ik niet zoveel schrijf, maar wel veel lees hier, ook mijn bijdrage:

Ik ben Frank van de Velde, 42 jaar, woon in Spijkenisse. Getrouwd en samen hebben we drie kinderen van 7 t/m bijna 16 jaar.

Interesse in genealogie vanaf ca 1990 (na de geboorte van onze oudste zoon).

Onderzoek naar: Van de Velde (Rotterdam, daarvoor Goes), Camfferman (Westland, Den Haag, Haarlemmermeer e.o), en het uitzoeken van mijn kwartieren.

Stamboom op Internet: http://home.wanadoo.nl/fvandevelde/ (met subpagina's voor Van de Velde, Camfferman en de kwartierstaat).

Ik ben werkzaam als systeembeheerder bij een groot automatiseringsbedrijf.

groet, Frank

• Ineke Harms

Ook ik stel mezelf even voor.

Ik ben Ineke Harms,ben 35 en woon in Emmen,woon samen en heb 2 kinderen.

Doe sinds 2004 aan stamboom-onderzoek.

http://home.planet.nl/~koops593/

Hier staat alles op wat ik tot nu toe heb gevonden.

Ineke Harms.

• gonnie

Hallo Allemaal,

Ook ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Gonnie Hamelink, ik ben 57 jaar getrouwd ( al 38 jaar) en heb 2 zonen ,35 jaar en 30 jaar.woon in Westerbork Drenthe

ben al 10 jaar bezig met mijn stamboom en kwartierstaten, nu voor namelijk in Friesland,

de Hamelinken uit Zaamslag Zeeland , de Wobma's uit Achlum Franeker eo, de Fabers uit Stavoren en de Van der Geest Ameland, en de Fam, Schoonhoven (Roterdam Boxel Utrecht en Amsterdam). en Van m'n Mans kant de Van Liempt's.

uit Braband.

Ik ben jaren in het Archief wezen zoeken , maar kan door ziekte op dit moment, allen maar via de PC verder zoeken,en vraag daarom ook op forum's, of iemand mij kan helpen.

Lees iedere avond dit forum door, en ben altijd goed geholpen door Everadus , Maja en velen anderen,en ik zou zeggen doe allemaal je best, om nieuwelingen uit te leggen hoe het werkt, en voor de nieuwe mensen een dankjewel kost niets, te meer dat er veel tijd in zit om iets op te zoeken, tot de volgende vraag

groetjes van Gonnie.

• Evert Smit

Hier dan ook van mij enkele gegevens, ik ben wel niet zo veel in beeld maar toch een geregelde kijker en af en toe een antwoord.

Evert Smit , bouwjaar 1943

wonende in Vaassen beroep was (chef) kok

gehuwd en 2 zoons.

Sinds 1970 bezig met genealogie.

Smit ( veel in't Zandt Groningen) en USA (reunie Chicago 2001)

Schaaphok (iedereen met deze naam) ook in USA

Wolters (Graafschap Bentheim en prov.Groningen)

Bolhuis (alleen waar ik zo tegen aan loop) Er wordt daar al veel onderzoek naar gedaan

Poort (Idem als Bolhuis)

In 2000 met de PC begonnen, en werk sindsdien met Haza 21.

Momenteel ben ik bezig voor www. graftombe.nl

Gem.Epe (bijna rond) mochten daar nog vrijwilligers voor zijn dan zou dat heel mooi zijn.

Groetjes Evert.