Hallo Monique en anderen,
Ik maak er even een aparte vraag van.
Meestal wordt gevraagd families op het forum te behandelen, voor ander nageslacht wat voorbijpasseert of aan- of ingetrouwd is, en die er ook wat aan kunnen hebben.
Vaak kan dat ook wel, tenzij iemand zoveel moeizaam gezoek achter de rug heeft dat hij/zij dat maar niet gratis in de rondte wil strooien. Om het vervolgens weer her en der op het internet geknipt en geplakt en verwerkt tegen te komen.
Dus je hoeft niet terug te antwoorden met je hele bestand, Monique, maar je kunt wel zien of we ergens te linken zijn.
Tot mijn eigen verrassing heb ik minder dan ik dacht, en sowieso nog een aantal vragen.
Dus dames en heren, jongens en meisjes - we kunnen weer genealogien.
Johanna/Janna te Meerman ovl. 1831 Goor (Overijssel - bij Enschede-Hengelo), getrouwd met Klaas-Nicolaas Waanders, timmerman in de huwelijksaktes van hun kinderen, ovl 1830 Goor.
Zus Geziena te Meerman ovl 1819, x Barend Dijkmans, dochter Aleijda 1780, en xx 1781 Berend Kruders, dochters Janna 1782 en Hendrika 1784 - allen geboren Goor.
Zus Harmina te Meerman ovl 1842, x Gerardus Harperink, kinderen Joannes 1792 Goor - en misschien Gradus en Gezina Harperink.
Van het gezin Klaas Waanders-Janna te Meerman heb ik gevonden:
? Maria ovl 1813.
Johannes 1788 Goor - 1883, x 26-11-1812 Goor Harmiena Essink > ….. ik.
Aleijda 1793 Goor -1868 Goor, x Alexander Nieman. (7 mogelijke kinderen)
Bernardina Nicolaas 1795 Delden - x 1826 Petrus Schmitt.
Gerardus 1805 Goor - 1867 Goor, x Anna Leferinck. (4 kinderen)
Mogelijke vader van Johanna: Bernardus Johannes te Meerman. Er staat niet bij waar ik die naam vandaan getoverd heb.
En daar weer voor bevinden zich in de Volkstelling 1748: Jannes, Claas en Lammert Meerman. Ik ben vergeten erbij te vermelden in welk dorp/stad/streek.
Vragen:
is er verband met de Meermannen van Monique?
en daarnaast:
de huwelijksdatum en -plaats Waanders-te Meerman
de geboorte/doop datums van janna en klaas
het compleet maken van hun gezin
de ouders van janna te meerman
aanvulling broers en zussen voor dezelfde janna
verdere voorouders
Meerman of te Meerman - waarom, wanneer, hoe?
Ik concentreer me nu even op de (te) Meermannen, aan de Waanders-kant zijn eigenlijk dezelfde vragen te stellen.
Reacties als ‘ga maar naar het hco-forum’ zijn ook van harte welkom.
mvg, margreet