Nieuw: toevoegingen aan PrikLinks rechtsonder

• margreet

Hallo allemaal,

Rechtsonder heeft de webmaster een aantal zaken uit het prikbord ‘overgeheveld’ naar PrikLinks. Zoals min of meer gevraagd en voorgesteld.

Webmaster, ik was nog niet helemaal uitgedacht, ik kwam op het idee door je blog-of aanmeld- subdomein. Maar je hebt het zelf al gemaakt.

Via subdomeinen kunnen je/'we' misschien iets van rubrieken maken, en/of subfora, maar net hoe je/we het willen noemen. Of via .nl/……

Straks heb je nog een site-map nodig, met al die uitbreiding.

Is het trouwens mogelijk die dochterpagina rechts-bovenin gewoon ‘genealogie-startpagina’ te noemen? Ik kwam hier ooit ook via google, was de hele startpagina vergeten - en voor ik op het idee van rechts kwam, of snapte wat een dochter is ….

En soms vraag ik me af hoe lang een bladzij wel niet kan worden …Kun je dat zelf bepalen?

mvg, margreet

• WEBMASTER

Hallo Margreet,

Als eerste gelieve suggestie's per mail of via de link http://prikbordbeheer.startpagina.nl/read.php?f=293&i=19249&t=19249 aanmelden/posten.

Zodat overige bezoekers hiermee niet lastige gevallen worden.

Wederom bedankt. ;-)

1) Neen subfora en subsomeinen voor andere zaken zitten er (nog steeds) niet in.

Het reeds meerdere malen geopperde idee voor onderwerpen, mijn inziens goed idee. Is al enige tijd bekend bij Startpagina BV. Zit er voorlopig niet in. Heb namelijke niks vernomen dat dit er aan gaat komen.

2)

Is het trouwens mogelijk die dochterpagina rechts-bovenin gewoon ‘genealogie-startpagina’ te noemen? Neen, dit is standaard op alle fora.

3)En soms vraag ik me af hoe lang een bladzij wel niet kan worden …Kun je dat zelf bepalen? Neen, staat in de onderlinge contracten met Startpagina BV.

Startpagina BV hanteert een bepaalt maximum. Vandaar dat de genealogie.startpagina.nl er klein-dochters bij heeft.

VRAAG

Nu eens een vraagje van mijn kant wat willen jullie nu extra of anders, als (vaste-)bezoekers van een genealogie.startpagina.nl mbt links, info, afbeeldingen, etc.. Dus niet m.b.t. een forum.

Suggestie's gelieve per http://prikbordbeheer.startpagina.nl/mailform.php?prikbord=&t=19524&f=293&i=19525 aangezien de concurrentie mee kijkt. ;-)

BVD

Mvgr.,

Webmaster

• kees

:-) of :)

;-) of ;):D

:-( of :(

8-)

*

:?

*

*D

**

:Z

**

:z

**

(8>

**

B-)

**

:D

:+

:o

• margreet

Wens: De lijst smilies-emoticons opnemen bij de PrikLinks.

Bedoelde je dat, Kees?

Het is wel zo, dat veel mensen de codes niet uit hun hoofd zullen kennen - even copieer/plak is dan wel handig.

Kan het, webmaster?

mvg, margreet

• kees

margreet

inderdaad dat bedoel ik

groet cees

• WEBMASTER

Beste Kees & Margreet,

Ter info

FAQ ; http://www.prikpagina.nl/faq.php?f=293#a7

Mvgr.,

Webmaster

• margreet

Zo zie je maar weer, webmaster - jij kent blind de weg, en wij, ‘arme gebruikers’, verdwalen en vergeten …

Uitprinten en op je monitor plakken, Kees - of toch uit het hoofd leren …

of met rechtermuis-knop: ‘open in nieuw venster’ , het venstertje verkleinen en apart ernaast houden, en dan maar slepen naar het intypschermpje.

Webmaster, weet je ook waarom StartPagina ze eigenlijk niet naast het intypscherm zet/wil/kan/?

En heb je ook een monitor-program erbij gekregen? dat je kunt zien hoe vaak de faq bezocht wordt? en of ..

Stel dat het maar weinig mensen zijn, dan zou dat toch een reden kunnen zijn, ze even apart met naam in de Links te zetten. Tegelijk met de codes voor schuin, vet, onderstreept.

Mijn vraag naar lengte ging eigenlijk over de forumpagina's: Als je een lange instructie en allerlei extra links neerzet, of als er veel reacties zijn - wordt de pagina gewoon langer. Lijkt het, maar ik weet dus niet of dat zo is. Als het wel kan, zouden we allerlei nuttigs in de Links kunnen zetten.

Maar ik heb ook wel eens een hekel aan lange bladzijden, en soms zoek ik mij dan helemaal een ongeluk.

Verder, weet ik niet hoeveel mensen het lastig vinden, alles buiten genealogie. Ik zelf haak gewoon bij de 3e reactie af, als ik er geen zin in heb. Maar dat doe ik ook met voor anderen zeer interessante families, of genealogische vragen, die mij niets zeggen.

En ik weet wel dat die ge-ergerden zich meestal als eersten melden.(3 bijvoorbeeld) En iedereen die het wel best vindt, (100 bijvoorbeeld) die hoor je helaas niet.

Ik vind het altijd wel interessant, joh - daar achter de schermen. Heb je ook een monitor gekregen waar mensen vandaan komen? dat je kunt zien hoeveel van de StartPagina komen en dan naar het forum gaan?

Met veel procent bijvoorbeeld, kunnen we dan inderdaad zeggen, dat die maar het eerste moet worden bewensd en ‘verbouwd’.

groet, margreet