Albert Djurres van der Weide x Jacoba van Oosten 1751 Katwijk a/Zee

• margreet

Dit bericht is voor John, destijds bezoeker van het Leeuwarder Archief-forum, where-ever he might be.

John !! In het genealogysk Jierboekje 1999 op blz 164 vond ik dat Djurre/Jurre Tjeerds eerder gehuwd was, namelijk 13-5-1714 te Wirdum nh met Romkjen Alberts.

Ik kan dat huwelijk online niet vinden, dus ik zal eens naar het origineel.

Maar zo komen we dus aan jouw Albert, geboren ca. 1718 volgens het boekje.

Tevens verklaart het de Romkje ~1742 bij Jurre.

18-9-1741 legt Albert Diurres, 23 jr. te Camstraburen een getuigenverklaring af, waar ook Diurre Tieerds ter sprake komt.

Heb je trouwens meer dan de ondertrouw 16-12-1751 Katwijk aan Zee?

Mvg, Margreet

• margreet

Hallo John en andere ge-interesseerden,

Ik heb een beetje aanvulling binnengekregen:

'Katwijk aan Zee' moet zijn ‘Katwijk aan de Rijn’.

Albert Djurris van der Weide - won. Katwijk a/d Rijn.

Albert Djurris is overleden in 11-1770, ongeveer 50 jaar oud.

Hij is j.m. van Leeuwarden (v.d. Weyde).

Albert Djurris ondertrouwde, ongeveer 31 jaar oud, op 17-12-1751 in Katwijk a/d Rijn met Jacoba van Oosten, nadat zij op dezelfde datum ook in Leiden in ondertrouw zijn gegaan .

Jacoba is geboren in Katwijk a/d Rijn. Zij is gedoopt op 25-04-1723 in Katwijk a/d Rijn.

Wie weet meer van Jacoba's ouders, en nakomelingen van haar en Albert?

Ik zag in het online Katwijk-adRijn-hv-doopboek diverse van der Weide-ns en van Oosten-s na 1756, maar je moet betalen voor de totale vermeldingen.

mvg, margreet

• Riet

Bartholomeus,getr Piternel van Akkersdijk

Kinderen ged Oegstgeest van Katwijk(staan twee plaatsnamen bij)

Magdalena 17-7-1721

Jacoba 25-4-1723

Digna 4-1-1729

• margreet

Hoi Riet,

Merci, dat is zelfs boven verwachting, zo snel al. Had je ze in je bestand, of heb je ze ergens online vandaan?

Ik had net gister gezien, dat veel mensen die geboren waren in Katwijk ad Rijn RK gedoopt werden in Oestgeest. Dat zal dan de verklaring zijn voor die 2 plaatsnamen.

En aangezien Alberts achtergebleven familie ook RK doopte en trouwde, zou Jacoba waarschijnlijk toch ook van rk-huize zijn. Dat was ik nog vergeten erbij te schrijven.

Je reactie bevestigt dat dus min of meer.

Mvg, Margreet

• Riet

Ik heb de gegevens van de zuid holland doop cd,denk wel dat het RK is(staat er niet bij),een andere cd die ik heb met ook gegevens van Katwijk a/d Rijn dat zijn gegevens met Nederlands Gereformeerde gegevens.Op die cd komen geen gegevens op voor met Jacoba van Oosten

• Yvonne

Heel toevellig maar ik heb ook wat te zoeken in katwijk ad Rijn waar kan ik deze site vinden? B.vd Yvonne

• margreet

Hoi,

http://www.dutchgenealogy.com/index.html

voor verdere toegang moet je dan betalen

Ik weet niet in welke periode je zoekt, of welke gegevens speciaal- hier staat meer Katwijk:

http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html

mvg, margreet