Hoi bezoekers ik zou graag willen weten waarom vroeger de jongens de naam kregen zo als abraham-jacobus en johannea willem frederik dit zijn toch bijbelse namen,waren die vroeger dan kerks graag antwoord op deze vraag alvast mijn dank anneke
Misschien goed om te weten: de kinderen gingen op rij naar de grootouders vernoemd worden
Oudste kleinzoon naar de vader van de vader
Oudste kleindochter naar de moeder van de vader
Vervolgens de dochter naar de moeder van de vader en dan de moeder van de moeder
Kun je het nog volgen?
Ingewikkeld maar zo was het toen
Groet johnnyboy
Dit begrijp ik ook wel dat kinderen vernoemd werden maar mij gaat het er om waar komen de namen abraham jacobus,johannes eigelijk weg het zijn bijbelse namen maar mijn familie is niet kerks daarom wou ik dit wel eens weten alvast mijn dank annekeTwan van Duijnhoven schreef:
>
> Anneke,
>
> De “regels” voor vernoemen naar grootouders e.d. vind je op
> www.voorouders.net. De exacte link is:
> http://www.voorouders.net/hulpmiddelen/vernoemen.php
>
> Gegroet
>
> Twan van Duijnhoven
Tot einde 19e eeuw behoorden de meeste Nederlanders tot een kerkgenootschap. Het is logisch dat na het vernoemen bepaalde voornamen binnen een familie bleven. (ongeacht kerkelijk of ‘onkerkelijk’) Bovendien werden sommige ‘nieuwe’ en/of ‘moderne’ voornamen niet geaccepteerd door de ambtenaar van de Burgerlijke Stand.
succes
Frans
Bij deze bedank ik je voor je antwoord groetjes annekeF.J.J. de Gooijer schreef:
>
> Tot einde 19e eeuw behoorden de meeste Nederlanders tot een
> kerkgenootschap. Het is logisch dat na het vernoemen
> bepaalde voornamen binnen een familie bleven. (ongeacht
> kerkelijk of ‘onkerkelijk’) Bovendien werden sommige
> ‘nieuwe’ en/of ‘moderne’ voornamen niet geaccepteerd door de
> ambtenaar van de Burgerlijke Stand.
> succes
> Frans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?