weet iemand hier eenantwoord op

• anneke koppers-hoffman

Goede middag ik zou graag willen weten waar de naam romano weg komt wie weet dat alvast bedankt anneke

• margreet

Hoi Anneke,

Ik heb nu niet zoveel tijd, maar zo kan ik je vraag later makkelijker terugvinden.

Wil je voortaan de naam die je zoekt of waarover .. in het onderwerp zetten?

Veel mensen slaan vragen zonder naam ook over.

Bedoel je voor of achternaam?

Voor - komt van Romke, en Romano is dan latijn.

Achter - weet ik niet, maar klinkt italiaans of spaans.

groet, margreet

• anneke koppers-hoffman

Ik kan je mede delen dat dit zijn achter naam is en woont in israel de voornaam is avi maar het gaat mij om de achter naam romanomargreet schreef:

>

> Hoi Anneke,

>

> Ik heb nu niet zoveel tijd, maar zo kan ik je vraag later

> makkelijker terugvinden.

> Wil je voortaan de naam die je zoekt of waarover .. in het

> onderwerp zetten?

> Veel mensen slaan vragen zonder naam ook over.

>

> Bedoel je voor of achternaam?

> Voor - komt van Romke, en Romano is dan latijn.

>

> Achter - weet ik niet, maar klinkt italiaans of spaans.

>

> groet, margreet

• Louise.

Hallo Anneke,

Herkomst van de naam Romano lijkt mij Italie ouds gevonden Romano.

http://www.familysearch.org

Faustina Romano geb 4 aug 1565 Lipra, Messina Italy, vader Giuseppe geb ca 1540 Italy.

Groetjes Louise.

• Philip Verhagen

“Romano” betekent natuurlijk gewoon Romein of “van Rome” (neem de eerste hit op Google met de zoektermen “Romano” en “genealogy”, daar vind je nog heel wat ander sites). 't Lijkt mij dat er heel wat Italianen moeten rondlopen met die achternaam …

Philip Verhagen

• margreet

Hallo allemaal,

Mensen in Israel komen uit de hele wereld.

En behalve puur italiaanse Romano's, zal elke verhuisde romein, of hij nu naar Portugal of Slovakije of Egypte ging, daar Romano zijn gaan heten.

Als ik tenminste even google - dan kom ik in allerlei landen (veel zuid-amerika, via portugal-spanje) - en in israeliers van allerlei oorsprong terecht.

Als je Avi terugvolgt zul je waarschijnlijk wel in Italie uitkomen. Het is denk ik niet te voorspellen met al dat uitwaaieren of dat in 1500, 1200 of rond 1811 is.

Margreet