van Heuveln

• Andrea

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar Jan Hendrik van Heuveln. Getrouwd met Dina Smit (geb. in Meeden, in 1890) op 20-05-1944. Uit een eerder huwelijk heeft hij 7 kinderen, waarvan deze namen bekend zijn: Grietje, Jantje, Rieks, Hendrik en Bruno. Bruno is verdronken. (Geen idee of dit de officiele schrijfwijze van de namen zijn, trouwens.) Ze hebben een drukkerij in Amsterdam gehad, De Noordster. Vermoedelijk stond die drukkerij op naam van zoon Rieks. Het adres waar ze in A'dam hebben gewoond is de Waverstraat.

Heeft iemand informatie voor mij of tips waar ik kan gaan zoeken? Aan gezien ik bij mijn weten alles geprobeerd heb, probeer ik het zo.

(Heb in Genlias al info over Dina Smit gevonden, maar het gaat mij om deze man.)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Andrea.

• tukkergirl

HOi Andrea

Vraagje, de naam Heuveln klopt????

zonder een e ertussen ????

Thea

• tukkergirl

Hallo Andrea

via het internet vond ik dit bericht van 10 jaar geleden, misschien dat het email adres nog bestaat

Mijn grootvader was Barteld Hinderikus van Heuveln, geboren op 15-10 1885

te Steendam.

Zij vader was Tjaard Tammo van Heuveln, geb. 1-9-1851 te Nieuwe Pekela

Zij vader was Barteld van Heuveln geb. 20-1-1818 te Groningen

Hij was een zoon van Hinderikus Balsters van Heuveln geb. 27-6 1789 in

Landschafspolder.

Zijn ouders waren Gepke van Heuveln (*22-1-1769 Charlottenpolder) en Harm

Harms Balsters (*28-9-1760 Landschaftspolder)

groeten Bart Starke

barteld@tref.nl

thea

• Andrea

Hoi Thea,

Idd, zonder de e ertussen. Fijn dat je met me meedenkt en zoekt!

Probleem is dat ik geen verdere namen heb, niet van zijn ouders, of zijn eerdere vrouw, dus geen punten dat ik kan zeggen, hee dat komt me bekend voor.

Ik zal eens kijken of dat mailadres nog klopt.

Bedankt!

• Andrea

Ik heb met deze man gemaild en wacht weer op reactie van zijn kant. Hij zou kijken wat voor info hij heeft.

Verdere tips en reacties zijn alsnog heel welkom!

Groetjes, Andrea.

• Joop van Heuveln

Andrea,

Ik las je vraag naar jan hendrik van heuveln. Bestaat die vraag nog?

Joop

• Elzo

Ik was een beetje aan het surfen kwam ik plots deze pagina tegen. Rieks van Heuvelnis familie van familie Van Heuveln uit Musselkanaal.Ik weet nog dat de vader van Rieks de drukkerij in Amsterdam had (De Noordster) en later overgenomen door Rieks. De vader van Rieks had voor hij naar Amsterdam vertrok een d

drukkerij/kartonnagefabriek/boekhandel op dezelfde plek in Musselkanaal waar nu nog de boekhandel is gevestigd.

Ik hoop dat ik u hiermee een beetje mee geholpen hab

Gr.E.M.

• Marieke

Beste Andrea,

Weet niet of je nog steeds op zoek bent, maar heb de volgende informatie voor je. Waarschijnlijk gaat het om mijn grootvader. Uit zijn eerste huwelijk had hij zes kinderen. Geertje (Ge), Jantje, Hennie, Gerrit, Rieks en Jan Hendrik. Jan Hendrik (jr) was mijn vader. De naam Bruno zegt mij niks. Jan Hendrik sr is in de jaren 70 op 98-jarige leeftijd overleden. Hij woonde toen in Vinkeveen.De info van Elzo klopt. De boekhandel in Musselkanaal is er nog. Mijn moeder woont nog steeds boven de zaak. Ergens is er een naamwisseling ontstaan van van Heuveln naar van Heuvelen.

Vriendelijke groet, Marieke van Heuvelen

• Jan van Heuvelen

Hallo Andrea,

Jan Hendrik van Heuvel(e)n was mijn grootvader naar wie ik benoemd ben. Hij had een drukkerij in Musselkanaal en was getrouwd met Pieternella Blaauw.

150. Jan Hendrik6 van Heuvelen (Henricus5, Henricus4, Gepke3, Hinderijkus (Andries)2, Andries1) was born 18 oktober 1878 in Veendam, and died 30 september 1976 in Vinkeveen. He married (1) Christina Pieternella Blaauw 5 mei 1904 in Onstwedde, daughter of Gerrits Blaauw and Grietje Aeissing. She was born 21 november 1878 in Onstwedde, and died 30 december 1940 in Groningen. He married (2) Dina Smit 22 mei 1944 in Groningen, daughter of Hindrik Smit and Weia Van Essen. She was born 17 september 1889 in Meeden, and died 17 juni 1963 in Amsterdam.

More About Jan Hendrik van Heuvelen:

Beroep: Boekdrukker

Burial: Westgaarde Amsterdam

More About Jan van Heuvelen and Christina Blaauw:

Marriage: 5 mei 1904, Onstwedde

More About Jan van Heuvelen and Dina Smit:

Marriage: 22 mei 1944, Groningen

Children of Jan van Heuvelen and Christina Blaauw are:

+ 300 i. Jantje7 van Heuvelen, born 8 oktober 1905 in Musselkanaal; died 19 januari 1968 in Musselkanaal.

301 ii. Geertje Harmke van Heuvelen, born 10 mei 1907 in Onstwedde; died 7 maart 1996 in Stadskanaal.

More About Geertje Harmke van Heuvelen:

Beroep: Boekhandelaar

Burial: 11 maart 1996, Onstwedde

+ 302 iii. Hinderika van Heuvelen, born 27 april 1909 in Musselkanaal,died 15 maart 2003

+ 303 iv. Gerrit van Heuvelen, born 6 februari 1911 in Musselkanaal (Onstwedde); died 7 december 2002 in Stadskanaal.

+ 304 v. Henricus van Heuveln, born 20 juni 1917 in Musselkanaal.

Als U meer wilt weten: Bel 06-41466637 of mail. Groet, Jan H. van Heuvelen, Hogeweg 123, 7582 CC Losser.