Beste meneer Imanse,
Bij toeval, voor zover je het toeval kunt noemen, kom ik na een pas gestarte zoektocht naar de voorouders van mijn moeders kant, Anna Maria Heeres, op de discussielijsten betreffende de re: op het eiland van Rolvers.
In korte tijd heb ik de nodige informatie vergaard.
Ik heb recentelijk ook de foto van uw moeder Johanna - Maria Rolvers op internet gezien; nu tref ik met genoegen een bericht van een zoon op deze discussielijsten.
De moeder van mijn moeder was Alida Christina Rolvers, die op 21 april 1926 is getrouwd met Jan Heeres in Hillegom.
Als het goed is was zij een zus van uw moeder Johanna - Maria.
U heeft het echter in uw reactie over haar vader P. ( Pieter) Rolvers, informatie die niet overeenkomt met het gegeven dat de vader van Johanna Maria , Cornelia, Hendrik Leonardus, Alida Christina en Petrus Cornelis de naam Cornelis had.
Hij was de zoon van Pieter Rolvers en Cornelia v.d Klugt, die op 27.02.1891 op 33 jarige leeftijd is getrouwd met Catherina Jacoba van Biezen, die toen 25 jaar oud was (en getrouwd is geweest met Arie Franciscus van der Wees)
De reden dat ik u mail is, naast dat ik het leuk vond om uw re: ontdekt te hebben, dat ik hoop dat u mogelijk over foto's beschikt van mijn voorouders en wellicht suggesties heeft waar ik meer informatie over hen te weten zou kunnen komen.
Daarnaast is er sprake van een mysterie rondom het vaderschap van mijn moeder.
Er kan sprake van zijn dat mijn opa, Jan Heeres, niet de vader was van mijn moeder.
Hij is na het huwelijk nl. in onmin geraakt met zijn familie.
Mijn oma, Alida Christina was nl. 5 april 1926 op 24 jarige leeftijd al bevallen van mijn moeder, Anna Maria.
Op 21 april 1926 is zij getrouwd met Jan Heeres. In de akte staat : Bruid en bruidegom verklaren voor het hunne te erkennen (de 1e met toestemming van de 2e): een kin van het vrouwelijk geslacht, geboren uit de bruid te Hillegom op 5-4 dezes jaars met de voornamen Anna Maria.
Het verhaal gaat dat mijn oma, na het overlijden van Catherina Jacoba van Biezen in 1908 , in een weeshuis in de Zilk is terecht gekomen. Daar heeft zij tot jong volwassen leeftijd verkeerd, totdat zij als huishoudelijk hulp bij een professor in Den Haag in dienst genomen is.
Vanuit dit dienstverband is zij mogelijk zwanger in Hillegom teruggekomen en heeft kennis gekregen aan mijn opa, Jan Heeres.
Mogelijk er er iets binnen uw familie omtrent dit gegeven bekend.
Ik zou het leuk vinden iets van u te vernemen,
Mvg,
Hans Bouckaert