Gerhard Hermes

• H.Otten

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar de sterfdatum van Gerhard Herme(n)s. Hij is geboren op 05-07-1841 te Esterfeld (Dld) en was getrouwd met Harmina Blaauwgeerts (te Coevorden)en Geertruida Roewen (te Dalen). Na het overlijden van Geertruida Roewen is hij verhuist van Dalen naar Gramsbergen waar hij nog 1 jaar heeft gewoond. (aldus de inschrijving 14 mei in het jaar 1896 aldaar) Volgens de archivaris te Gramsbergen is er verder geen bewijs(hij heeft zich waarschijnlijk niet uitgeschreven) waar Gerhard Herme(n)s heen is vertrokken. (Waarschijnlijk weer naar Duitsland). Ik heb alle archieven (gemeente Emmen en gemeente Coevorden, en Gramsbergen) al door gespit. Wie ooo wie kan mij verder helpen.

Mvg

Harry Otten

Erica

• E.L.Smit

Harry

Heb je zelf het originele bevolkingsregister in Gramsbergen al eens ingezien?

Ik heb zelf al enkele keren gegevens in het bev. reg, geschreven in de kantlijn gevonden, die voor mij van belang waren, of die op veel latere datum op een gezinskaart in potlood waren bijgeschreven.

Is Esterveld tegenwoordig een wijk van Meppen, BRD?

Groet Evert Smit

• Ab

Geachte heer Otten,

In het kwartaalblad van het Centraal Bureau voor Genealogie nummer 1 voorjaar 2006 wordt melding gemaakt van het boekwerk: Van Hermes tot Harmes. Een R.K. boerenfamilie uit Suttrup in Emsland (Dld), buiten de twee “schrikkeleeuwen” 1600- 2000. Adres van de samensteller: Groenestein 32, 2403 JP Alphen aan den Rijn. Emsland sluit mooi aan op de omgeving van Erica. Misschien is dit iets waar je mee uit de voeten kunt.

Succes.

Ab M

A.a.d.R.