Van Hooft te Groningen

• Twan van Duijnhoven

Dit had ik niet verwacht. Er heeft een Van Hooft Brabant verlaten. Petrus van Hooft geboren op 17 januari 1855 in Dinther is op 3 februari 1889 in Groningen getrouwd met Wicherdina Frederika Nijland (geboren 19 januari 1867 in Assen).

Wie kan mij vertellen waar ik digitaal verder kan zoeken naar de kinderen van dit gezin. Of wie wil voor mij deze gegevens voor mij opzoeken:

* gegevens van eventuele kinderen (geboortedatum en plaats, eventuele overlijdensdatum).

* overlijdensdata van Petrus en Wicherdina.

Bij voorbaat dank.

Gegroet

Twan van Duijnhoven

• Twan van Duijnhoven

Correctie, het is niet Petrus van Hooft, maar Martinus van Hooft. De rest is wel juist.

Gegroet

Twan van Duijnhoven

• tukkergirl

Hoi Twan

Heb je de site al geprobeerd????

http://www.groningerarchieven.nl/content.php

Thea

• Twan van Duijnhoven

Ja, maar dan moet ik alle aktes doorkijken en dat zijn er duizenden. Er is geen mogelijkheid om te zoeken op naam in de geboorte- en overlijdensaktes.

Twan

• andre

Assen, geboorteakte, 19 januari 1867, aktenr. 15

Kind: Wicherdina Frederika Nijland, geboren te Assen op 19-01-1867, dochter van Jan Nijland, beroep: arbeider; oud: 37 jaren, en Hinderkien Fekkes, beroep: zonder.

deze gegevens komen van drenlias

m.v.g andré.wolters

• Twan van Duijnhoven

Andre,

Deze gegevens zijn bekend, ik zoek alleen de gegevens die ik heb gevraagd.

Met vriendelijke groeten,

Twan van Duijnhoven

• andre

ik zal deze week even gaan kijken of er een gezinskaart aanwezig is in het archief.

m.v.g andré.wolters

• Twan van Duijnhoven

Andre,

Dat zou geweldig zijn. Als je gegevens hebt gevonden, mail ze dan maar naar mij. Mocht ik iets voor jou in Brabant op moeten zoeken, laat het me dan weten.

Gegroet

Twan van Duijnhoven

• andre.wolters

de volgende gegevens heb ik gevonden in het archief hier in groningen.

op 3 januari 1889 hebben beide personen zich in geschreven in groningen.

daar achter staat vermeld KOMENDE van AMSTERDAM .

martinus.van.hooft geboren 17 januari 1855 in dinther is overleden op 15 october 1936 in groningen.

wicherdina.frederika.nijland geboren 19 januari 1867 in asfen ( assen) drenthe.

is overleden 1 april 1939 in groningen .

zij hebben géén kinderen gekregen.

de jaar getallen dat hun geregisteerd zijn in het archief zijn :

1880 / 1890 / 1900 / 1910 .

ook op die adressen staan géén kinderen geregisteerd .

m.v.g andré.wolters