helena levi(e)

• zuiderstorm

Helena Levi(e) geboren 6-8-1848 in Elberfeld, getrouwd in 1873 te Essen met Jurrien Daniels (1851-1924), daarna wonend te Nijmegen. Zij heeft een voorkind Lena Schelenhaus. Haar vader was Carl Levi(e) wever en er waren 2 broers August en Fritz.

Mijn vraag is hoe ik over haar nu meer gegevens kan vinden. Haar kinderen ken ik. Maar haar eigen voorgeschiedenis kan ik niet vinden. Waar moet ik zoeken, of weet iemand iets meer over haar?

• Daan Daniëls

Beste

Ik ben een achterkleinzoon van Helena Levie en Jurriën Daniels

via hun zoon Bernard Daniëls en zijn zoon Jurriën Daniëls

Zover ik weet is Helena voordat ze met Jurrien trouwde aleerder getrouw en had zij twee dochters.

• zuiderstorm

Is dat Bernard Daniels de uitgever? Dat is de broer van mijn grootmoeder Emma. zo kom je nog eens iemand tegen!

• Daan Daniëls

Mijn grootvader Bernard Daniëls was inderdaad uitgever

Groet Daan

• zuiderstorm

Als je nog eens kijkt op deze site Daan: heb jij nog foto's van de ouwetjes? Ik ken alleen 2 medaillonachtige foto's van hen. Groet Ems

• Tinoky

Bent u ondertussen al wat verder gekomen met Helena LEVY?

Ze is overleden in Nijmegen op 27 MAR 1913

64 jaar oud, geboren in Unterbarmen (Wuppertal en vlak bij Elberfeld) en weduwe van Friedrich Wilhelm SCHELENHAUS, echtgenote van Jurrien DANIELS, dochter van Carl en Anna Helena HUPPELSBERG

• zuiderstorm

Wel bedankt Tinoky. Dit is mij intussen ook bekend na een bezoek aan het Nijmeegse Archief. Er zit nogal wat ruimte tussen de eerste vraag en nu he.

Maar nu is de uitdaging om wat over haar ouderlijk gezin en nog verder terug te vinden. Ik heb gemerkt dat Huppelsberg en Huppertsberg door elkaar gebruikt worden. En ze bestaan beide in die regio. Nogmaals bedankt.