Hallo allemaal,
Mijn moeders meisjesnaam is Hoffman,nadat ik jaren in Israel heb gewoont weet ik nu zeker dat Hoffman een joodse familienaam is.
Waar kan ik beginnen met zoeken om zeker te weten dat ik half joods kan zijn ?
de naam hoffman komt tot heden dag nog voor in israel dit is een joodse familie naam die uit duitsland komt ………..dus daarom lijkt het mij duidelijk….dat deze persoon een jood was .
maar als u mij daar meer over kan vertellen graag……Heemkundekring Bergh schreef:
>
> Komt die persoon naar Nederland en staan zijn gegevens in het
> bevolkingsregister (bijv Isr. bij het geloof) of waarop
> baseert u dat genoemde persoon een Jood is?
Hallo Shaki,
Als ik in genlias.nl de naam Hoffman invoer krijg ik de melding pas op er zijn meer dan 500 namen op alle opties geboorte, huwelijk en overlijden. Ik betrek hier nog niet de Hofman, Hofmann of Hoffmann omschrijving bij. Als jij nu eens een aanvang begint te maken bij je ouders, grootouders overgrootouders etc. en zo naar de informatie die je hebt toewerkt krijg je uiteindelijk het resultaat wat je wilt hebben. Vergeet niet, dat dit binnen en paar weken geklaard is, om zover te komen heb je jaren nodig. De startende informatie kunnen je via je ouders en/of grootouders krijgen. Bijv, door raadplegen via het trouwboekje, opvragen persoonskaarten via het CBG. Succes.
Ab
A.a.d.R.
Hallo Shaki,
Probeer Google eens met genealogie Hoffman.
Daar kom je heel personen met de naam Hoffman tegen.
Beginnen bij je grootouders met de naam en woonplaats en zo verder zoeken.
Ook is het moeilijk te zeggen of je half joods zal zijn, omdat dat het joods zijn via de vrouwlijke lijn gaat.
Groetjes Louise.
Hoi louise ik heb op deze pagina gekeken maar kan geen verbinding zien of de naam van afkomst joods is maar bedank je wel voor je informatie gegroet shakiLouise. schreef:
>
> Hallo Shaki,
>
> Probeer Google eens met genealogie Hoffman.
> Daar kom je heel personen met de naam Hoffman tegen.
> Beginnen bij je grootouders met de naam en woonplaats en zo
> verder zoeken.
>
> Ook is het moeilijk te zeggen of je half joods zal zijn,
> omdat dat het joods zijn via de vrouwlijke lijn gaat.
>
> Groetjes Louise.
Hoi,
zoals Louise al verteld heeft de lijn in de joodse geschiedenis gaat over van moeder op kind
dus al de vader hofmann of welke variant dan ook heet wil niet zeggen dat jij een officiele joodse tak in je hebt zitten
officieel is het in het joodse geloof zo dat alles wat de moeder onder haar hart draagt dat geloof krijgt het kind mee.
dus is moeder joods dan is kind ook joods
is vader joods en moeder christen dan helaas voor jou maar dan is het kind christen
dat zijn de geloofsregels
Johhnyboy
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?