hoffman een joodse familienaam ?

• shaki

Hoi allemaal bedankt voor jullie uit leg ik zou verder zoeken groet shakijohnnyboy schreef:

>

> Hoi,

>

> zoals Louise al verteld heeft de lijn in de joodse

> geschiedenis gaat over van moeder op kind

> dus al de vader hofmann of welke variant dan ook heet wil

> niet zeggen dat jij een officiele joodse tak in je hebt zitten

> officieel is het in het joodse geloof zo dat alles wat de

> moeder onder haar hart draagt dat geloof krijgt het kind mee.

> dus is moeder joods dan is kind ook joods

> is vader joods en moeder christen dan helaas voor jou maar

> dan is het kind christen

>

> dat zijn de geloofsregels

>

> Johhnyboy

• maria

In het Memorboek.. platenatlas van het leven der joden ïn Nederland van de middeleeuwen tot 1940..

komt de naam Hoffmann maar éénmaal voor in het register.Het betreft een min of meer terloopse opmerking over “de beroemde dr.Hoffmann” die rector was van het joods seminarie in Berlijn.

Maria

• shaki

Goede morgen maria zou je mij deze gegevens ook op kunnen sturen via dit prikbord of weet je niet meer maar in ieder geval bedankt voor je mede werking

groet shakimaria schreef:

>

> In het Memorboek.. platenatlas van het leven der joden ïn

> Nederland van de middeleeuwen tot 1940..

> komt de naam Hoffmann maar éénmaal voor in het register.Het

> betreft een min of meer terloopse opmerking over "de beroemde

> dr.Hoffmann" die rector was van het joods seminarie in Berlijn.

> Maria

• maria

Nee, meer dan dit kan ik je niet aanreiken.Het betreft hier een boek dat is samengesteld door Mozes Heiman Gans en uitgegeven is bij Bosch en Keuning in Baarn.Aan de hand van foto's (vaak van schilderijen) wordt de geschiedenis van het leven van de joden in nederland verteld.In het register vind je alle namen die in het boek voorkomen.De naam Hoffmann komt in dit boek dus maar éénmaal voor en wel als rector van het joods seminarie in Berlijn, waar dr.Meyer de Hond in 1911 heeft gestudeerd.

• maria

Excuus, ik had te vroeg op plaatsen geklikt. Ik had nog willen schrijven dat de naam Hoffmann in dit boek dus verder niet wordt genoemd Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je in nederland geen joodse Hoffmanns zult vinden.

Maria

• Louise.

Hallo Shaki,

Heb nog even voor je zitten kijken maar is de plaatsnaam Waldeckigchen wel goed ?

Heb namelijk in Duitsland geen plaats met deze naam kunnen vinden,ook niet in de grensstreek Fankrijk/Duitsland of Oostenrijk

Johannes Hoffman komt naar Nederland ?

Waar gaat hij wonen in Nederland ?

Groetjes Louise.

• shaki

Hoi louise johannes hoffman is in amsterdam te recht gekomen en daar ook getrouwd hij is in frederiksoord overleden groet van shakiLouise. schreef:

>

> Hallo Shaki,

>

> Heb nog even voor je zitten kijken maar is de plaatsnaam

> Waldeckigchen wel goed ?

> Heb namelijk in Duitsland geen plaats met deze naam kunnen

> vinden,ook niet in de grensstreek Fankrijk/Duitsland of

> Oostenrijk

> Johannes Hoffman komt naar Nederland ?

> Waar gaat hij wonen in Nederland ?

>

> Groetjes Louise.

• maria

Heeft Johan Hofman iets te maken gehad met de Maatschappij voor Weldadigheid?Deze is in 1818 opgericht en er zijn archieven van.

Maria

• Louise.

Hallo Skaki,

Plaats naam is; Waldkirchen Oostenrijk.

Als we het hebben over Johannes Adams Hoffman tr Elisabeth Rinkenberg zoon van Albertus Hoffman en Catharina Schoolland.

Groetjes Louise.

• shaki

Hoi maria dit word niet vermeld zou het dus zo niet weten maar als je daar iets van hebt ik hou me aan bevolen een groet van shakimaria schreef:

>

> Heeft Johan Hofman iets te maken gehad met de Maatschappij

> voor Weldadigheid?Deze is in 1818 opgericht en er zijn

> archieven van.

> Maria