stamboom familie wulff

  • stephen Wulff

    Goedenavond,

    Mijn naam is Stephen Wulff en ik ben op zoek naar informatie

    over de stamboom van de familie Wulff.

    Mijn vader heet Jacobus Johannes Wulff.

    Ik ben getrouwd met Kirsten Swart en wij hebben een drieling van 10 jaar oud.

    Alvast bedankt voor uw info.

    Met vriendelijke groet,

    Stephen Wulff

  • Louise.

    Hallo Stephen,

    De naam is een patroniem naam,

    Veel familienamen zijn ontstaan uit patroniemen, ook wel vadersnamen genoemd: namen die verwijzen naar de voornaam van iemands vader en zo de familierelatie kenbaar maken. Als vaders voornaam Hendrik is, dan is Hendrikszoon het patroniem van zijn zoon en Hendriksdochter het patroniem van zijn dochter.

    (bron meertens instituut)

    voor verdere info is het makkelijker als je wat meer info geeft bv woonplaats, geb datum ezv.

    Groetjes Louise.

  • Twan van Duijnhoven

    Stephen,

    Wil jij dat jezelf een stamboom op gaat zetten of wil je een complete stamboom hebben? Ook ik ben ooit begonnen met mezelf die vraag te stellen. Het eerste wat ik gedaan heb is Google gebruiken om te kijken of er op internet al een stamboom is waar mijn voorouders in voorkomen.

    Dus begin eens met Google: Wulff genealogie. Via een hit kom je terug op dit forum bij een zekere Hermann Wulff die bezig is met een stamboom van de familie Wulff. Misschien wel familie !!!!!!

    Maar om te weten of je voorouders er in voor komen is het belangrijk dat jezelf eerst de gegevens van je voorouders zoekt. Kortom zet op een rijtje wie je vader was (dat zal wel niet zo moeilijk zijn) en wie je grootvader was. Deze kun je namelijk niet terugvinden in de archieven of de zoeksite op internet. Geboortedata, huwelijksdata zijn hierbij van belang. Als je geluk hebt is je grootvader van voor 1902 of getrouwd voor 1922. Vaak kun je de gegevens van het huwelijk vinden in Genlias (www.genlias.nl). Via zijn gegevens kun je teruggaan naar het verleden. Internet is daar een goed middel voor, maar de archieven zijn beter. Afhankelijk van het gebied waar je voorouders vandaan komen, zijn er andere sites om te zoeken naar je voorouders.

    En waar je mee moet beginnen is het lezen over hoe te zoeken naar je voorouders en hoe een stamboom op te zetten. Op de hoofdpagina waar dit forum deel vanuit maakt zie je heel veel links voor startende genealogen (kop: Beginners). Ga dit eerst eens doorlezen en begin dan je onderzoek. Probeer niet te hard van stapel te lopen en stappen over te slaan, want je komt jezelf later tegen.

    Succes met je zoektocht en zit je tijdens de zoektocht vast, dan kun je op deze site gerichte vragen stellen en kunnen anderen je misschien verder helpen.

    Met vriendelijke groet

    Twan van Duijnhoven

  • stephen Wulff

    Hallo Louisse,

    Bedankt voor de info.

    Mijn geboortedatum is 20-07-1964 te Maastricht

    De geboortedatum van mijn vader Jacobus Johannes Wulff is 11 november 1934

    te Utrecht.

    Hoe kan ik daarop verder zoeken.

    Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet,

    Stephen Wulff

  • stephen Wulff

    Beste Twan,

    Alvast veel dank voor je tips,

    Ik ga aan de slag en meld me waarschijnlijk weer biinkort.

    vriendelijke groet,

    Stephen Wulff

  • stephen Wulff

    Hallo Louise,

    Nog een keer van mij.

    Ik zie een adres uit frankrijk.

    Ik heb ook een huis in Frankrijk.( Cailhau, Aude)

    Waar heb jij een huis in Frankrijk?

    Groet,

    Stephen

  • Louise.

    Hallo Stephen,

    Zo je ziet ben ik weer in Nederland (voor 6 weken), zijn zondag terug gekomen, wij hebben een huis aan de kust te Sainte Maxime.

    Hoe je verder moet, het gemakkelijkst zou zijn als je de naam, geb plaats en geb datum van bijde overgrootouders weet, vragen aan familieleden.

    De overgrootouders zullen ca 1900/10 geb. zijn en daar van kan je dan waarschijnlijk iets van vinden op het internet, ook de namen van broers en zussen van je overgrootouders zijn een hulp met de vernoeming naar de namen van hun ouders en grootouders.

    Weet je deze niet, moet je in het archief een persoonskaart vragen van je opa, hoe dat in Utrecht gaat weet ik niet ( doe zelf veel in Zeeland) maar er zijn zeker mensen op dit forum die wel weten hoe dat in Utrecht moet.

    Er huwd in 1846 een Cristiaan Wulff ( zoon van Johannes Antonie Wulff) te Utrecht deze komt van Rotterdam, dit is de eerst vermelding van de naam Wulff te Utrecht ( die ik zo snel heb gevonden)

    Vermoedelijk zal de naam van je overgrootvader Johannes (dit is een gok maar dit hoeft niet) zijn, heb bij deze tak in Utrecht geen Johannes kunnen vinden die je grootvader zou kunnen zijn. ook is er een tak Wulff te Rotterdam ca 80 vermeldingen.

    Dit zijn zoek mogelijk heden die ik fijn vind, maar er zijn er nog veel meer,

    DIGITALE BRONBEWERKINGEN NEDERLAND EN BELGIë, GeneaNet, Genlias, verder kan je wat zoeken op Google (genealogie Wulff etw met plaatsnaam).

    Moet wel zeggen dat het verslavend is al dat zoeken naar je voorouders en elke keer als je iets gevonden hebt een klein feestje is.

    Groetjes Louise.

  • stephen Wulff

    Hallo Louise,

    Bedankt voor je uitgebreide info.

    Ik zal verder gaan zoeken op de diverse plaatsen.

    Laat je nog wel weten of ik verder ben gekomen.

    6 weken weer terug in Nederland zal best wel weer wennen zijn,

    maar zeker ook wel leuk om hier bij familie te zijn.

    Wij gaan met het gezin met kerst weer terug.

    Het is een geweldig mooie omgeving met uitzicht op de

    Pyrineeen.

    Groetjes,

    Stephen

  • Hermann Wulff

    Het is wel een jaar later maar zal toch wel even reageren. Ik weet zeker dat de twee takken niets met elkaar te maken hebben, de Utrechtse stam is veel ouder, die van mij verandert omstreeks 1850 van Wolf in Wulff. De familie Wulff uit Utrecht wordt al jaren uitgezocht door iemand uit nieuwegein. Ben er rond 1984 eens op bezoek geweest, maar heb geen naam of adres meer.

    Sorry, Hermann Wulff

  • Smit

    Stephen, ik heb een bestand met alle wulff/en zoals in kranten (geboorte en overlijden) genoemd. Als je je mailadres laat weten stuur ik je ze op!