Van Hooft Amerika

• Twan van Duijnhoven

Op 24 september 1907 is vanuit Liverpool vertrokken Henri (Hendrikus) van Hooft geboren 29-7-1873 te Veghel als zoon van Petrus van Hooft en Josina Broeren. Hij is als ongehuwde man in New York aangekomen op 3 oktober 1907.

Wie weet waar ik verder moet zoeken naar gegevens van Hendrikus van Hooft in Amerika ?

Met vriendelijke groeten,

Twan van Duijnhoven

• E.L.Smit

Heb je de pass. lijst gevonden?

Ik zie alleen een Ferdinand L van Hooft (geb.ca 1881 Koudekerke) die naar zijn broer J van Hooft in Grand Rapids Mich. gaat.

Groet Evert Smit

• Twan van Duijnhoven

Passagierslijst heb ik gevonden. Er is geen twijfel mogelijk dat dit de Hendrikus van Hoof is die in mijn bestand voorkomt. Op de passagierslijst wordt de naam van zijn moeder genoemd en die is juist. Passagierslijst gevonden op:

www.ancestry.co.uk

Waarvoor mijn dank nog aan margreet voor de tip die ze hiervoor heeft gegeven.

Hendrikus is in New York aangekomen zoals ik had aangegeven. Nu wil ik onderzoeken waar hij is gebleven in Amerika.

Wie kan mij daarbij helpen ??

Met groet

Twan van Duijnhoven

• E.L.Smit

Als je op die site Henni van Hooft hebt gevonden, is de -destination- New York.

Heb je dan ook op “next page ”gedrukt, dan gaan de gevens op dezelfde regel verder. Onder gezondheid staat ook een aantekening ,die ik nog niet kon ontcijferen.

Dan denk ik dat hij,zo te zien, naar hetzelfde adres in New York gaat als degene die boven hem staat vermeld.

Je zou even kunnen kijken op de volgende site ivm overlijdens.

http://www.familytreelegends.com/records/ssdi

Groet Evert Smit

• Johanna

Hallo Twan,

Bij gezondheid zou kunnen staan: No vieuw in his left eye

Groet,Johanna

• Twan van Duijnhoven

No, akkoord

Vieuw, zou kunnen

His, ???

In, zie ik nergens staan

Left, akkoord

Eye, denk het wel

Kortom ik denk dat je in de goede richting zit. Heb de documenten doorgestuurd naar een “ver” familielid in Canada. Misschien dat hij er wat van kan maken en dat hij gemakkelijker aan aanvullende info kan komen.

Thanks

Twan

• Johanna

Hallo Twan,

Zat nog even te puzzelen. Eerst even zijn blinde linker oog: ‘in’ hangt direct achter ‘vieuw’ Moeilijk te zien. Verderop staat onder Marks of Identification nogmaals : ‘his left eye’ (zijn linker oog)

Als het adres, wat bij boven hem genoemde persoon staat, ook bij hem hoort dan gaat hij naar : "Friend (van?) Bockstul, Comer Churchstreet + Greenstreet , New York,NY.

Hoop dat je hier weer mee verder kunt.

Groet, Johanna

• Twan van Duijnhoven

Johanna,

Friend van Bockstul is wel een erg letterlijke schrijfwijze van hoe wij in Brabant iemand noemen die “Van Boxtel” heet. Kortom dat zou een van origiene Nederlander kunnen zijn die Van Boxtel heet. Deze naam komt overigens (nog) niet voor in zijn stamboom, maar in de omgeving waar Hendricus van Hooft is geboren woonden genoeg mensen met de naam Van Boxtel.

Zou er ook niet kunnen staan “ Loss left eye” ??

Gegroet en dank

Twan

• Twan van Duijnhoven

En aangezien nummer 1 daar ook naar toe ging ben ik benieuwd wie hij is. Nu kan ik op de tweede bladzijde, laatste kolom de plaatsnaam niet lezen. Kun jij daar wat van maken?

• E.L.Smit

http://home.tiscali.nl/r_keijzer/plaatsnamen1897.htm

Ik heb op bovenstaande site gekeken, en hier wat gecombineerd.

Op de pass lijst zag ik in eerste instantie staan LEUTCHOTEN, de U en de T waren voor mij twijfelachtig.

En dit is geen plaatsnaam, dan kom ik evt, met behulp van bovenstaande site op Linschoten ook dit is 10 letters.

Groet Evert Smit