Job Vis en Metta Johanna Weverling, ik zoek foto's

• Janneke

Ik hoop dat dit het juiste prikbord is voor dit onderwerp.

Mijn moeder's vader is op haar tweede overleden en zij heeft nauwelijks contact gehad met haar familie van vader's kant (fam. Vis uit Werkendam/de Werken). Mijn moeder is nu 85 en zou graag een foto willen zien van haar opa en oma die zij nooit gekend heeft.

Job (Jacob) Vis is geboren 31 juli 1831 te De Werken, zoon van Andries Vis en Joppina de Weerd.

Metta Johanna Weverling is geboren 12.07.1847 te Rossum, dochter van Johannes Weverling en Maaijke de Wit(h)

Zij zijn getrouwd te 19.08.1867 te Rossum. Het is het tweede huwelijk van Job Vis.

Overlijdensdata heb ik niet.

Mocht iemand mij kunnen helpen (ook met andere foto's van de familie, mijn moeder heeft maar 2 foto's van haar vader), dan hoor ik het graag.

In ieder geval bedankt voor het lezen van dit bericht.

• ivonne

Misschien een vreemde vraag maar voor een vriend van ons, Jochem Brunnings uit Paramaribo/Suriname zijn wij op zoek naar Emere Weverling (meisjesnaam, heet nu mogelijk anders ivm een huwelijk). Misschien kunt u ons helpen aangezien uw familie Weverling heet…. Emere heeft vroeger in Suriname gewoond en zat samen met Jochem op de Vrije School.

Jochem Brunnings is jaren gelden haar adres kwijtgeraakt en heeft ons gevraagd in Nederland naar haar te zoeken.

Hopelijk kunt u ons verder helpen!

Groeten Ivonne

• Job

Beste Janneke,

Ik heb geen foto van Job Vis en zijn vrouw, maar een foto van zijn nichtje, Joppina Vis. Helaas is de foto erg slecht.

Voor de volledigheid het gezin van Andries Vis en Metta bestond uit:

Anna geb.1826

Pieter geb.1827

Job geb. 1831

Andries Arie geb.1835 zijn dochter heet Joppina geb. 1861.

Arie Hendrikus geb.1839

Hendrik Cornelis geb. 1843.

Groeten, Job

• Janneke

Hoi Job,

Leuk dat je nog steeds de naam Job hebt! Is het je mogelijk mij een copie te sturen van de foto? Ben jij een Vis of een Weverling?

Wat een vragen! Hoe kan ik het beste contact me je opnemen, daar een emailadres plaatsen gelijk veel spam oplevert.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes van Janneke

• Janneke

Hoi Job,

Je kunt me ook bereiken via mijn site

http://www.everyoneweb.com/mijnwereld/

Daar staat ook het een en ander over de familie.

Groetjes van Janneke

• Janneke

Ik zie dat de site niet goed weergegeven wordt. Het is een everyoneweb.com adres slash mijnwereld

Het URL adres is

http://www.everyoneweb.com/mijnwereld

• emere weverling

Na 3 jaar helemaal onverwachts jullie bericht gelezen en ik ben dolgelukkig dat ik jullie heb gevonden!!!! (of jullie mij).

Ik ben mijn vriendje Jochum nooit vergeten, heb altijd aan hem gedacht. Hij was mijn eerste “liefde”, en ik heb alleen maar goede herinneringen aan hem,

ik weet nog zoveel van Suriname, wat een fantastische tijd! Zoveel en zo leuk gespeeld.

Heel vaak heb ik me afgevraagd hoe het met hem zou gaan, is hij getrouwd, heeft hij kinderen?

Ik zou heel erg graag met hem in contact komen op welke manier dan ook.

Voor foto's kun je op mijn hyves terecht: http://emi-emere.hyves.nl/

Ben echt ontzettend blij dat Jochum me niet vergeten is, dit is echt mijn mooiste kerstkado.

Heel erg bedankt dat jullie me gezocht hebben voor hem, echt super!

Liefs en X voor Jochum,

hopelijk tot gauw,

Emere.

• emere weverling

P.s.: Sorry dat ik Jochem's naam verkeerd heb geschreven, ik was een beetje hoteldebotel om iets van hem te horen, echt onwijs leuk!

Het verhaal dat hier achter zit is nogal bijzonder. M'n vader gaat op zoek naar foto's uit de albums van 1975-1977.

hopelijk tot heel gauw, knuffel voor Jochem.

Liefs, Emere.

• ivonne

Emere,

Na weer 3 jaar lees ik per toeval je antwoord op mijn mail, wat geweldig je gevonden te hebben alleen heeft Jochem een ander telefoonnummer en dus kunnen we hem vooralsnog niet meer bereiken :-(. Maar ik verwacht dat dat wel weer gaat lukken. Ik heb je gezocht op hyves volgens de gegevens die hebt vermeld van 3 jaar geleden maar ik kan je niet vinden. Ik sta op hyves en op facebook (Ivonne van Wijk), misschien kun je contact met me opnemen. Groeten Ivonne