Van Hooft in Amerika

• Twan van Duijnhoven

Hoi,

Ik ben op zoek naar Hendrikus van Hooft geboren te Veghel op 29-7-1873. Hij is op 24 september 1907 vanuit Liverpool vertrokken naar New York en is daar aangekomen op 2 oktober 1907. In het bevolkingsregister van Veghel staat bij de laatste vermelding van Hendrikus “doorgehaald bij de 9e volkstelling”. Deze volkstelling is geweest op 31-12-1909. Verder staat er niets vermeld bij hem.

Is hij niet teruggekomen uit Amerika? Volgens de passagierslijst is hij samen met Dirk Hubert (laatst wonende in Amsterdam, 29 jaar) een vriend “Bockstul” gaan gezoeken in New York. “Bockstul” is waarschijnlijk Boxtel.

Wie kan in Amerika zoeken naar Hendrikus van Hooft of weet waar hij is gebleven?

Met vriendelijke groeten,

Twan van Duijnhovne

• Louise.

Hallo Twan,

Heb geen antwoord op je vraag.

Maar ik ben ook personen tegen gekomen die naar Amerika zijn gegaan maar ook weer terug gekomen zijn.

Nu is mijn vraag zijn er ook passagierslijst van personen die terug gekomen zijn ?

Groetjes Louise.

• Twan van Duijnhoven

Louise,

Ik heb ook geen antwoord op je vraag. Ik zou het echt niet weten of die ergens te vinden zijn.

Gegroet

Twan van Duijnhoven

• margreet

De gratis-dagen-aktie is helaas afgelopen Twan, maar ik weet wel dat ze in Amerika alles aan elkaar vast gaan schrijven. Dus Vanhooft en Vanhoof.

En VanBoxtel-Vanboxtel. Van die gaan er meerderen per boot, - die kun je nog wel steeds bekijken - van Osch (Oss denk ik) - en rond 1930 ook van Veghel. En naar New York. Ik heb nog niet alles nagekeken, maar ook nog geen passende gevonden dus.

Gelukkig kwam je oude vraag ook uit de google, met ouders Petrus/Peter en Johanna, soms lukt het mensen via vernoemingen dan toch weer op te sporen. Not yet, but you never know.

Je krijgt verder via co.uk - (en include documents from other countries) - iets meer info bij de telefoonboeken ed dan bij ancestry.com.

En … ik krijg andere resultaten via zoek met yahoo dan met google - dus dat is ook nog een mogelijkheid. Soms kun je gewoon zoeken op naam + died, of deceased of obituaries - of er slingert ineens een census of marriage-boek open rond, want ancestry heeft niet alles.

groet margreet

• Twan van Duijnhoven

Margreet,

De boot hoef je niet te zoeken, die had ik al gevonden (Carmania). Overigens is gratis http://landing.ancestry.co.uk verlengd tot en met 31 december (volgens hun site). Mocht je mijn van Hooft willen vinden, zoek dan exact:

first name: Henni

Last name: van hooft

Let op, van hooft niet aan elkaar. Als je zo zoekt kom je maar een hit tegen en dat is meteen de juiste. En de naam Henni is verkeerd overgenomen, dit moet zijn Henri.

Nu nog er achter zien te komen of hij ooit is teruggekeerd of dat hij in Amerika is gebleven en daar is overleden.

Ik zag in jouw bericht diverse buitenlandse zoeksites. Geef hiervan de links.

Alvast dank voor het zoeken.

Gegroet

Twan

• Anneke

Hallo Twan,

Ik ken iemand die bezig is met onderzoek van “Emigranten naar Amerika van 1848-1920” uit N. Brabant en Limburg. Zijn naam is Willem Rovers (komt uit Uden.) Misschien heeft hij ook informatie over jouw Hendrikus van Hooft.

Zijn e-mailadres is: dil.rovers@wxs.nl

Succes ermee.

Groetjes, Anneke

• Twan van Duijnhoven

Anneke,

Dat is goed nieuws. Mijn oorsprong ligt ook in de omgeving van Uden. Daarnaast zou het kunnen zijn dat Willem Rovers familie van mij is. Mijn beide oma's heten ook Rovers (achternichten van elkaar) en een nicht van mij is bezig om de stamboom van de familie Rovers uit te zoeken. Deze meneer krijgt vanavond een mailtje van mij.

Gegroet en dank voor de info

Twan van Duijnhoven

• Twan van Duijnhoven

Anneke,

Is het email adres wel juist. Krijg melding dat adres onbekend is.

Gegroet

Twan