fam. de Ridder

• daniel27

Ik ben op zoek naar informatie over de familie van mijn moeder ( de Ridder ). De enige informatie die ik heb is de naam van mij grootvader Nicolaas de Ridder, geb. te Leiden 28-03-1920. Hij was getrouwd met Lena Gijsbertha Verwaaij(y), geb. te Bodegraven 27-10-1917.

Heeft u enige informatie en/of bent u familie, mailt u mij dan altublieft.

Met vriendelijke groet,

Daniel27

• Martine Ottolander

Beste Daniel27,

Op dit moment woont er een familie de Ridder in Woubrugge. Ik weet dat ze 2 kinderen hebben, 1 zoon en 1 dochter. Ze komen oorspronkelijk uit Alphen aan den Rijn. Misschien dat je even moet kijken op www.groenehartarchieven.nl

Succes,

Martine Ottolander

• Menno

Dag Daniel,

Ik ga ervan uit dat ze nog leven (je schrijft niet dat ze zijn overleden).

Misschien kun je ze nog even navragen aan hun of anders jouw moeder.

Mochten ze reeds overleden zijn, dan is het misschien aan te raden een

persoonskaart aan te vragen bij het CBG. Daarin staat heel wat informatie

over de bewuste personen en hun voorouders. Meer kan ik eigenlijk niet

voor jou doen daar de archieven nog wat beperkt zijn (geboorten tot 1902, huwelijken tot 1942 en overlijden tot 1952).

Succes!

Groeten, Menno

• F.J.J. de Gooijer

Hallo Jonkvrouwe De Ridder,

Het is mij niet bekend of de achternaam ‘De Ridder’ veel voorkomt in Nederland. Zelf ben ik de naam ‘De Ridder’ in de 18e eeuw tegengekomen als pachtboer bij het voormalige Slot Ruijsdael. (Blaricum) De bejaarde nakomelingen van deze man hebben tot in de jaren vijftig gewoond op de zogenaamde Ridderhoeve. Tegenwoordig is het een woonboerderij, die gelegen is aan de rand van het natuurreservaat Naardermeer.

Veel succes met de naspeuringen,

F.J.J. de Gooijer

Naarden

• Sjoerd de Ridder

Beste Daniel,

F.J.J. lijkt me te spreken over een familie de Ridder uit de omgeving van Nijkerk. Deze is nagenoeg uitgestorven, en de volledige genealogie is te raadplegen in het CBG.

Het raadplegen van een persoonskaartje is een zeer goede start. Deze zijn ook te vinden bij het CBG (Den Haag). Kosten enige euro's.

Mochten ze nog in leven zijn, raad ik je toch aan om eens naar hun ouders te informeren. De volledige namen van hen staan in het trouwboekje van je grootouders. Dan kun je alsnog een persoonskaart aanvragen. Je kunt ook op goedgeluk het huwelijk van je overgrootouders gaan zoeken in Leiden (zoeken op de digitale stamboom kan online, de juiste periode is beschikbaar).

Voor meer raad, geef me een mail,

- Sjoerd.