Familie Bal-Scheveningen

• Mary

Marijke en Johanna,

Van belang kan nog zijn of er een leeftijd wordt vermeld bij het overlijden van Klaas Cornelisz. Bal.

Het zou nog kunnen, dat Klaas div. jaren na zijn geboorte is gedoopt?

Wie waren o.a. doopgetuigen bij de kinderen van Klaas.

Is er nog wat vermeld in het weeskamerarchief of is er i.v.m. de voogdij een not. akte vastgelegd.

Verder bevestig ik graag het antwoord van Johanna, dat alleen het archief (GA Den Haag) de juiste bron is en het internet een hulpmiddel.

Nietemin Marijke succes met de hobby.

Gr.

Mary

• Peter Baak

Marijke,

de gegevens van geneanet komen van mij af, www.peterbaak.nl, is uiteraard niet compleet, hier en daar kunnen er inderdaad foutjes in zitten, maar het is een aardige richtlijn. Als ik de discussie goed volg, zou het zo kunnen zij dat de “Klaassen” broers van elkaar zijn; op family search kom ik er 3 tegen met de zelfde ouders; dit kan betekenen dat de eerste twee overleden zijn voordat de derde werde geboren, toendertijd was het vrij normaal dat als een kind vroegtijdig overleed dat een volgende dezelfde voornaam kreeg.

Groetjes,

Peter Baak

• MICHIELADRIAANDE RUITER

mijn beide oma,s waren twee zusters Cornelia BAL de Ruiter geboren 1875 en Martina Bal den Heijer geboren in 1891 beiden in Scheveningen vader Corneils Bal GEBOREN 1851 gehuwd met MARTINA DENDulk1853,vader van Cornelis Bal Philippus BAL geboren in 1816 gehuwd met Cornelia Hoogendijk geboren 1814,vader van Philippus Cornelis Philippus BAL GEBOREN 1795 GEHUWD METMARIAVAN DUIVENBODE GEBOREN 1795,WIE WET ER MEER VAN DEZE STAM,m.a.deruiter@hotmail.com