stamboom De Vogel/Schalkwijk

• P. de Vogel

De naam Vogels, De Vogel en Schalkwijk komen voor in Hazerswoude (ZH) in de periode rond 1700.

Waar ik onderzoek naar doe is oa. Goutje Bastiaans Schalkwijk, geb. ca. 1707 te Hazerswoude, gehuwd met Harmens Teunisz. Vogels of de Vogel.

De ouders zijn waarschijnlijk Bastiaan en Sijtgie Schalkwijk.

Andere namen van kinderen: Matje Bastiaans Schalkwijk (geh. met Claes Arentse Agthoven), Aagje Bastiaans Schalkwijk en Magteld Bastiaans Schalkwijk. Allen RK.

In de archieven (Den Haag en Alphen) kom ik eigenlijk niet veel verder, omdat in de RK doopboeken niets is te vinden en voor 1705 is er niet veel meer van over.

Heeft iemand hier al eens onderzoek naar gedaan, en bij wie komen deze namen bekend voor?

• R.

Beste P de Vogel.

Mijn eega heet Schalkwijk met haar meisjesnaam.

Ik heb haar stamboom nagetrokken tot en met Bastiaan Jansze Schalkwijk, die getrouwd is met Judith Bastiaansze Schalkwijk.

De stamboom heb ik ondergebracht op geneanet: Mocht je interesse hebben stuur mij dan een email. dan zal ik je de link sturen.

De vader van Bastiaan heet dus waarschijnlijk Jan met zijn voornaam.

Sijtgie is waarschijnlijk een zus van Bastiaan vermeod ik.

De kinderen van Bastiaan en Judith die ik heb gevonden zijn:

Eegje (Aagje), Gouchie (Goutje), Mettie(Mate,Magteld), Cornelia, Cornelus, Heiltje en Michiel (deze laatste is de voorvader van de tak van mijn vrouw). Geboren in Linschoten.

Indien jij ondertussen meer informatie hebt gevonden, hetzij voorwaarts danwel terugwaarts in de tijd. Zou ik het op prijs stellen indien jij mij deze kunt sturen.

Met vriendelijke groet,

R.

• P. de Vogel

Beste R.

ik heb wel wat gegevens over de familie de Vogel en Schalkwijk en wil dat graag aan je sturen.

Mijn e-mail voor de link: vogelpc@xs4all.nl

Alvast bedankt,

Peter de Vogel