van de Reepe, Zeeland

• Louise.

Hallo Marga,

Te zien aan de naam van de kinderen zou je er van uit kunnen gaan dat Anthonij en Maria Wiskerke de ouders zijn.

Dit paar verliest een zoon Cornelis in 1843 en1846 en verder geen zoon cornelis gevonden van dit paar

Cornelis zijn eerste zoon heet Anthonie Jacobus.

1e zoon vernoemd naar de vader van de man, dat klopt maar dit blijft natuurlijk een gok.

Maar het geeft een goed idee in welke richting je verder moet zoeken.

Groetjes Louise.

• Marga

Louise,

Tot nu toe bedankt voor je hulp, het lijkt er inderdaad veel op dat dit de richting is waar ik verder moet zoeken. Het is een gok. Heb ik eerder een keer gedaan, bleek het later de broer te zijn. Het probleem is dat er geen levende voorouders meer zijn aan wie ik de vraag kan voorleggen.

Met vriendelijke groet,

Marga

• Paul

Hallo

Ik woon in Zeeland (geboren in Heinkenszand). Als je wat geduld hebt zoek ik op voor je de eerstvolgende keer als ik in het Zeeuws Archief kom.

Overigens is mijn tante een van de Reepe, geboren in Heinkenszand maar ze te

oud om haar er mee te belasten.

met vriendelijke groet

paul geleedst

• Marga

Goede avond Paul,

Ik zou het nooit hebben durven vragen, maar dat jij het aanbiedt vind ik grandioos. Natuurlijk heb ik geduld, want voor mij is het nogal ver reizen, en zo kom ik toch weer een stukje verder.

Hartelijke dank,

Marga

• Paul

Hallo Marga

Vandaag was ik in het Zeeuws Archief. Cornelis is de zoon van Anthonij van de Reepe en Maria Wiskerke en geboren op 29-06-1849.

Anthonij en Maria zijn gehuwd in Heinkenszand op 30-01-1834. Anthonij van de Reepe, 27 jaar, arbeider, geb. te Heinkenszand, zoon van Boudewijn v.d. Reepe, landbouwer en Neeltje Wagenaar, landbouwster. Maria Wiskerke, arbeidster, 22 jaar, geb. te Heinkenszand, dochter van Cornelis en Adriana Lokerse.

Het huwelijk van Cornelis heb ik niet gevonden. De naam Pieterse komt trouwens in Heinkenszand en omstreken regelmatig voor, hoewel ze dan in Amsterdam is geboren, is het mogelijk dat haar ouders uit Heinkenszand of omgeving kwamen.

groetjes

paul

• Marga

Goede avond Paul,

Dank je wel. dit is fantastisch, want nu kan ik verder.

Zonder jouw hulp had het nog wel jaren kunnen duren voor ik verder met dit familielid had gekund.

Met vriendelijke groet,

MargaPaul schreef:

>

> Hallo Marga

>

> Vandaag was ik in het Zeeuws Archief. Cornelis is de zoon van

> Anthonij van de Reepe en Maria Wiskerke en geboren op

> 29-06-1849.

> Anthonij en Maria zijn gehuwd in Heinkenszand op 30-01-1834.

> Anthonij van de Reepe, 27 jaar, arbeider, geb. te

> Heinkenszand, zoon van Boudewijn v.d. Reepe, landbouwer en

> Neeltje Wagenaar, landbouwster. Maria Wiskerke, arbeidster,

> 22 jaar, geb. te Heinkenszand, dochter van Cornelis en

> Adriana Lokerse.

> Het huwelijk van Cornelis heb ik niet gevonden. De naam

> Pieterse komt trouwens in Heinkenszand en omstreken

> regelmatig voor, hoewel ze dan in Amsterdam is geboren, is

> het mogelijk dat haar ouders uit Heinkenszand of omgeving

> kwamen.

>

> groetjes

> paul

• Paul

Hallo Marga

het was een kleine moeite, als je nog eens iets wilt weten uit het Zeeuws Archief mag je me gerust mailen.

groetjes

paul

• Marga

Goeden avond Paul,

Dank je voor dit aanbod.

Met vriendelijke groet,

Marga Hofstee