Gegevens bij sommige onbekend

• hugo

Geachte,

Op sommige stamboom zoeksite word de opgegeven namen als niet bekend beschrevenen bij andere weer wel,kan het het zijn bij te oudere data het niet op internet is te vinden,.

Ik ben in dezer zeer onervaren en eigenlijk net begonnen,kan iemand mij de tip geven hoe ik te werk moet gaan streekarchieven is mij bekend maar wat volgt daarna, vinden jullie gegevens betrouwbaar van internet ben nu als verste gekomen ovl voor1702 het dat maakt het nog leuker om verder te komen.

Bijvoorbaat dank voor de tip /reactie.

Hugo

• Mary

Hugo,

Vele gegevens op internet zijn vaak met de beste bedoelingen er op gezet.

Wat is waar en wat is niet waar?

Het archief induiken en de gegevens zelf gaan controleren.

Scans op het internet zijn originele bronnen.

Indien alleen een patroniem gebruikt wordt, wederom met andere bewijzen hard maken en niet zomaar gaan plakken.

Soms wordt er in een doopboek geen moeder vermeld en als zij niet naar boven komt, dan dient er n.n. geschreven te worden oftewel naam onbekend.

Sommige streekarchieven hebben geen oudrechtel.en notar. archieven en zijn ze ter inzage in het rijksarchief van de desbetreffende provincie of bij een grote naburige gemeente in bewaring gegeven.

Je moet er wel aan denken, dat in zijn totaliteit slechts een klein gedeelte op internet is te vinden als je van 100% uit gaat.

Veel is er reeds van de burgelijke stand ingevoerd, maar lang nog niet alles.

In veel streekarchieven en grote stadsarchieven worden curssussen genealogie gegevens. Kijk eens even in jouw buurt of informeer bij een naburige grote stad met een archief. Bij het CBG zijn uitgaven te bestellen voor beginners.

www.cbg.nl

Het NVG heeft regioafdelingen. In een van mijn vorige berichten heb ik hier op gewezen.

Kijk naar de homesite van:

www.genealogie.pagina.nl

en haal het bruibare voor je eruit.

Succes met het opbouwen en verzamelen van je voorouders en verwanten of anderen.

Gr.

Mary

• hugo

Mary,

Dank voor reactie

Nog een vraag om af te leren

Hoe kan je achter de betekenis / oorsprong van je achternaam is er een boek over of een site.

Wederom dank voor reactie Mvgr Hugo

• Mary

Hugo,

Kijk eens op deze site:

http://www.meertens.nl/nfd/

Mary