Opzoekvraag Driel

• Chantal Pennings

Hallo mede-zoekers,

ik heb de volgende informatie in Genlias gevonden.

Wie zou voor mij in het Gelders archief de volgende akte voor mij willen bekijken:

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Gelders Archief

Algemeen Aktenummer: 19

Datum: 06-10-1834

Gemeente: Driel

Inventarisnr: 5465

Soort akte: Huwelijksakte

Toegangnr: 0207

Bruidegom Johannes Pennings

Geboortedatum: 03-08-1806

Geboorteplaats: (Driel)

Bruid Johanna Lamberta van Naemen

Geboortedatum: 06-12-1801

Geboorteplaats: (Driel)

Vader bruidegom Martinus Pennings

Moeder bruidegom Adriana van Giesen

Vader bruid Antonie van Naemen

Moeder bruid Agnes van Eijck

Nadere informatie beroep bg.: arbeider; beroep bruid: arbeidster; beroep vader bg.: geen beroep vermeld; beroep moeder bg.: geen beroep vermeld; beroep vader bd.: geen beroep vermeld; beroep moeder bd.: geen beroep vermeld; grootouders bruidegom vermeld

Het gaat mij met name om de laatste zin, namelijk de gegevens van de grootouders van de bruidegom.

Eventueel andere informatie is uiteraard ook van harte welkom.

Alvast bedankt,

Chantal Pennings

• E.L.Smit

Het zou kunnen zijn dat de ouders van de bruidegom ten tijde van het huwlijk al waren overleden, en de grootouders nog in leven waren.

Zo ging het nl. in Noord Nederland, en je zou ook een copie van de huwakte en bijlagen op kunnen vragen.

Succes Evert Smit.

• Chantal Pennings

Beste Evert,

ik heb twee weken geleden een bedankje aan je getypt en nu ontdek ik vandaag tot mijn verwondering dat hij er niet in staat…

Mogelijk ben ik na het typen vergeten op ‘Plaatsen’ te klikken.

Nog maar een keer dan:

bedankt voor je reactie.

Van beide ouders van de bruidegom heb ik helaas geen overlijdensdatum. Jouw aanname was ook al bij mij opgekomen. Ben nog nooit eerder vermelding van grootouders tegengekomen bij huwelijksakte.

De mogelijkheid van akte bestellen bij het archief is zeker een optie. Ik vind echter de kosten hiervoor erg hoog wanneer het om slechts één enkele akte gaat. Zeker daarbij bedenkend dat deze gegevens voor mij een zijsprong zijn van mijn eigenlijke onderzoek. Ook ontbreekt het me helaas aan de tijd om persoonlijk langs te gaan.

Wie weet kan iemand anders me verder helpen.

Nogmaals mijn dank,

Chantal