fatsoensnormen

• kees

hallo allemaal

lezers en nieuwkomers ,als er wat gevraagt word om te helpen

met een zoek vraag bedenk dan eens om de gulle helper te bedanken kost niks.

bedenk ook eens wat ze voor je doen meestel zijn ze wel een poos bezig om aan jullie gerief te komen dus mensen als wij jullie willen blijven helpen bedank dan eens netjes kost niks dan een paar seconden wweegt niet op wat wij voor jullie doen dus schoom je niet een heel prettige zoek tocht naar het verleden

dank kees

• Dik

Ben het helemaal met de schrijver eens, een bedankje en het laten horen of het juiste antwoord is gegeven is zo`n kleine moeite, men weet tevens of het juiste antwoord is gegeven zodat men niet meer nutteloos verder hoeft te zoeken omdat het antwoord er al is. Voor de gever van het antwoord is het ook een voldoening dat het bericht is overgekomen, zowel voor een goed antwoord, als een niet goed antwoord. Het geeft weer moed voor een volgende zoektocht!

Laat even iets van je horen,

kleine moeite toch??

vr.gr. Dik

http://groups.msn.com/Genealogen-Palace

• johnny

helemaal mee eens, mensen beseffen niet wat anderen voor ze doen.

hulde aan al die mensen die belangeloos zoeken.

johnniy

• A.H.M. Thuijs

Bedenk wel dat velen momenteel dagenlang geen computer zien ivm carnaval of skivakantie! Gewoon over een paar weken even informeren of reactie misschien tenonder is gegaan in het carnavalsgewoel.

• Mary

Als ik zo terug kijk op mijn lijstje, is de conclusie wel heel erg makkelijk van A.H.M Thuijs.

Waarom moet degene die zijn vrije tijd heeft gebruikt om anderen te helpen na een paar weken gaan informeren?

De vragensteller/stelster mag blij zijn, dat anderen voor ze op zoek zijn geweest.

Mocht het zo zijn, dat hij of zij een aantal weken afwezig is, dan kan de vraag ook later gesteld worden.

Nu zou je ook nog kunnen zeggen, ach helemaal vergeten.

Mijn bronnen zijn hier niet gelukkig mee en dat moet de vragensteller/ster goed begrijpen.

Ik kan me niet voorstellen, als iemand een dringende oproep doet, dat hij dan met vakantie gaat. Ik zie de logica hier niet van in. Alleen ziekte is voor mij een uitzondering.

Om de vragensteller/ster te gaan verdedigen gaat me in dit verhaal te ver.

Geef aan, dat je met vakantie gaat of geen computer hebt, dan weet de onderzoeker, dat er geen haast bij is geboden.

Mijn informanten zijn geen jokers, maar serieuse genealogen.

Gr.

Mary

• kees

Hallo Mary

Als je een lijst bij houdt van degene die je helpt,kan je een

kruisje zetten achter degene die niet bedanken.

En dan kan je ze de volgende keer negeren werkt perfekt.

Hoef je je niet kwaad te maken niks.

Denk maar zo in het leven is het veel geven en weinig,

terug krijgen,dus koester de kleine terug gaves.

Hartelijke groeten en veel plezier op dit forum

Kees

• Mary

Beste Kees,

Mijn lijstje bevat al heel wat namen.

Jij en ik en wellicht anderen kunnen er zo over denken, maar mijn informanten niet.

Zij zitten vaak uren in het archief voor anderen.

Zij lezen wel het forum, maar reageren niet persoonlijk.

Het zou jammer zijn dat mijn bronnen gaan afhaken.

Zij hebben een druk programma en niet eens de carnaval, maar toch staan ze klaar voor anderen.

Gr.

Mary

• kees

Beste mary

Dat zou heel veel pech beteken voor mensen zoals jij en ik

Die heel vaak antwoorden geven maar een klein berichtje terug ho maar,

Maar ik denk dan zo leer je de mensen kennen,alleen alles willen hebben,

die hebben bij mij afgedaan.

Maar ik ga weer gewoon verder met zoeken in de archieven,en als ik het niet meer weet ,vraag ik het pas,dat is maar heel weinig,het geeft gewoon voldoening als je

zelf zoekt,en af en toe wat hulp krijg heel veel succes met je zoektocht

groet Kees

• Twan van Duijnhoven

Jongens ik snap jullie frustratie. Ook ik heb die, maar laten we met deze discussie stoppen anders gaan we weer dezelfde kant op als een aantal maanden geleden. En degene die eigenlijk mee zouden moeten doen met deze discussie zijn er niet. Ook ik wacht wel eens op bedankjes maar neem toch weer de moeite om antwoord te geven als ik kan. En die laatste keuze maak ik nog steeds zelf.

Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaafffffffffffffffffffff vanuit Brabant

Twan van Duijnhoven

• hefra

helemaal met de laatste schrijfer eens.

vr groet hefra