GedLink Editor

• Jan

Vorige week GedLink Editor gedownload en wat data ingevoerd. Ik had begrepen dat het programma gratis te gebruiken was. Nu blijkt dat het welgratis is maar dat je je moet registreren. Dat heb ik gedaanmaar ikbegrijpniets van de site omdat deze in het Frans is. Heeft iemand ervaring met GedLink ? Hoe kom ik aan een gratis registratie code om het programma volledig te kunnen benutten?

• Jan

http://www.gedlink.com/v2/membres/identification_gedlink.asp

Ik heb dit programma gedownload om gegevens in te voeren. Je kan maar 30 namen invoeren en dan stopt het. Maar na registratie kan je het programma onbeperkt gebruiken. Ik had begrepen dat dit programma gratis is en heb me geregistreerd alleen heb geen code gekregen om het programma te activeren. De uitleg op de site is in het \frans en daar snapik niets van. Help help……

• Philip Verhagen

Beste Jan,

op de link die jij opgeeft wordt gemeld dat GedLink.com per 15-6-2004 is omgedoopt in Genealogie.com. Het is geen link waarop je Gedlink kunt registreren, alleen je Gedlink-account omzetten naar Genealogie.com. Via deze link:

http://www.gedlink.com/v2/membres-inscription/saisie-coordonnees.asp?service=site-familial&theme=gedlink lijk je je wel te kunnen registreren. Maar ik zie zo gauw geen downloadbare editor op deze site. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je deze software wilt gebruiken; Aldfaer is ook gratis, redelijk eenvoudig in gebruik en in het Nederlands. Of maak een account aan op Geneanet, daarin kun je via een online editor je hele stamboom kwijt.

Succes ermee,

Philip Verhagen

• Jan

Hallo Philip, Bedankt voor de reactie. Ik had Aldfaer een aantal keer gedownload en weer van de PC gedaan omdat ik er niets van snapte en de vormgeving me niet aansprak. GedLink editor was ook vrij te downloaden en na de regostratie zouden er geen limiets zijn vwb het gebruik ervan. Na het downloaden ging het werken met hetprogrammabijna vanzelfsprekend. Daar komt bij de grafische cormgeving die me meer aanspreekt. Helaas kan je zonder registratie maar 30 namen invoeren. Betekent dus einde gebruik van het programma.

Ikheb nu weer Aldfaer gedownload en wellicht door wat ervaring gaat het werken ermee een stuk beter. Ikhoop dat wanneer er iemand is die een registratie code heeft voor ongelimiteerd gebruik van GedLink deze beschikbaar wil stellen. Misschien dat ik daar over een paar weken anders over denk na wat meer ervaring met Aldfaer maar dat zie ik dan wel weer.

• Bill

Jan,

Google gedlink, then download from twocows bv.

In het engels is gemakkelijker dan in het frans.

De **.ged files zouden internationaal moeten zijn en

compatible met andere programma's zoals “familytree maker” van

ancestry.com die ik nu gerbruik.

Na al het werk, ca 300 namen, was het makkelijk in te voegen in het nieuwe programma en bovendien kan het geslachts register in meerdere vormen worden vertoond. Detailles zijn makkelijker te veranderen of bij te voegen, en gebruik van foto's en illustraties

maken het erg mooi. Pdf format is ook makkelijk voor het publiceren

op de web en gedrukt.

good luck.