Hoeboer voor Hilly

• Johanna

Hilly,

Heb al even snel gesnuffeld maar kwam alleen nog maar tegen

Gerard C. Hoeboer geb. 9-9-1930 en overl. 15-4-1997 in Palm Beach,Florida.

Ken je die al. ? Mogelijk een nazaat van Pieter??

Heb je enig idee waar Pieter zich in Amerika heeft gevestigd.? Welke Staat?

Je hoort wel weer als ik iets weet.

Groet,Johanna

• Johanna

Hilly,

Nog even een vraagje.

Was Pieter getrouwd toen hij Nederland verliet. Zo ja, met wie? Hadden ze al kinderen?

Groet,Johanna

• Hilly

Hallo Johanna,

Gerard C. Hoeboer geb. 9-9-1930 en overl. 15-4-1997 in Palm Beach,Florida is mij bekend. Hij is geen nazaat van Pieter.

Van Pieter weet ik dus alleen uit het bev.register in Utrecht dat hij vertrokken is naar N. Amerika en niet naar welke staat of wanneer in 1885.

Hij is niet getrouwd op het moment dat hij vertrekt.

Groetjes, Hilly

• E.L.Smit

http://www.zabasearch.com:80/frames/zaba_pfddzaba.php

Als je op bovenstaande site “Hoeboer” intikt krijg je diverse vermeldingen Hoeboer, misschien zit daar voor jou een link naar de gezochte Hoeboer.

Op de archieven zijn in de regel ook enkele boeken over Nederlandse emigranten naar Amerika opgesteld door Swieringa (iemand uit Grand Rapids) hierin zou je misschien de plaats van bestemming kunnen terug vinden.

Groet Evert Smit

• Hilly

Hallo Evert,

Bedankt voor de tip, deze is inderdaad te moeite waard om verder te onderzoeken.

Kun je me aub nog even uitleggen met wat je bedoeld met “op de archieven”.

Bedoel je een specifiek archief of elk (regionaal/gemeente) archief waar deze boeken te vinden zouden moeten zijn?

Greotjes,

Hilly

• E.L.Smit

Ik zelf zoek veel in het zgn Rijksarchief Groningen, hier liggen enkele lijsten/boeken ingebonden , pc prints nog de oude kettingformulieren.

Dhr Swieringa heeft oa mbv Ellis Island en denkelijk Hope College in Grand Rapids lijsten gemaakt van emigranten en deze zijn volgens mij op elk Provinciaal archief terug te vinden. In Groningen een index die verwijst weer naar het blad nr van het desbetreffende bijbehorende boek.

Volgens mij is de naam Swieringa's Immigant list

Evert Smit

• Hilly

Evert, deze uitleg is helder, bedankt.

De eerst volgende keer dat ik weer naar een Rijksarchief ga, zal ik hiernaar zoeken.

Groetjes,

Hilly

• Johanna

Hilly,

Op www.ellisisland.org komt hij niet voor omdat die lijsten pas in 1892 beginnen en hij in 1885 vertrokken is.

De lijsten van R.P.Swieringa verhalen over de jaren 1835-1880.

Je kunt maar pech hebben ,nietwaar.

In de Census (Bev.reg.) van USA komt hij , voor zover ik kan bekijken,ook niet voor.

Dan is er nog een mogelijkheid: Hij kan tijdens de overtocht overleden zijn.

Er is een Bev.Reg. in 1880 en dan in 1900. Hij kan tussen 1885 en 1900 zijn overleden.

Wat je ook nog kunt doen is een vraag plaatsen op het Message Board van

www.RootsWeb.com Bij USA onder General

Wie weet komt daar wat op.

Veel kinderen kan hij zeker niet gekregen hebben of alleen dochters.

Dochters vind je meestal later weer terug op de naam van hun echtgenoot.

In Wisconsin is hij niet getrouwd,overleden of kinderen gekregen voor 1907.

Die zijn digitaal te doorzoeken.

Maar laten we de moed niet opgeven, wie weet heb je Forumgeluk.

Groet,Johanna.

• Hilly

Hallo Johanna,

Dat het niet gemakkelijk zou zijn had ik wel verwacht want ik ben al een tijdje op zoek naar Pieter. Jouw suggestie van het message board zal ik zeker doen en wie weet heb ik mazzel.

In ieder geval bedankt voor de moeite en de duidelijke uitleg.

Groetjes,

Hilly

• Johanna

Hilly,

Heb ook nog even gekeken op de site www.castlegarden.org , aankomsten in New York, en die loopt van 1830-1912. Maar ook daar geen Hoeboer.

Groet,Johanna