stamboom Peters

• Yvon Kuiper

Ben op zoek naar gegevens van Pieter Joas (Petrus Johannes) Peters Geboren in Gorinchem 1792 ?Gehuwd met Petronilla van Kilsdonck, 1 zoon Johannes Franciscus deze was hoofdonderwijzer in Veghel.

Pieter Joas woonde in 1840 in de Herenstr 342 'sGravenhage.

Verder wil ik graag in contact komen met kinderen ev.kleinkinderen van Albertus Wilhelmus Franciscus Peters Mijn Broer is naar deze oom vernoemd,B.V.D. Yvon

• gerrit

Hallo Yvon,

volgens BS Den Haag (virtuele studiezaal):===

Huw.akte ’s-Gravenhage 14-09-1814, akte 139

Joas Petrus Pietersze, wever, geboren ca. 1792 te Gorinchem, zoon van Bernardus Pietersze (arbeider) en Alida Stammes

Gehuwd op 22-jarige leeftijd met Pieternella Kilsdonk, linnenscheerster, 31 jaar oud, geboren ca. 1783 te Schijndel, dochter van Johannes Kilsdonk en Maria Kluitmans

===

Getuigen huwelijk: Pieter Entsz, wever, 60 jr; Peter Kersten, wever, 37 jaar; Bernardus Harms, wever, 34 jr; Hendricus Marijn, directeur van de spinzaal, 27 jaar

====

Uit dit huwelijk:

Johannes Franciscus Peters, onderwijzer, geboren ca. 1825, gehuwd op 28-jarige leeftijd op 19-01-1853 te den Haag (huw.akte 1853/24) met Johanna Maria Judith van der Tuijn, zonder beroep, 24 jaar oud, geboren ca. 1829, dochter van Nicolaas van der Tuijn (boekhouder) en Anna Maria Judith Wickel

• Yvon Kuiper

Hallo Gerrit,

Dit is geweldig,ik kwam niet verder in de tijd terug,maar heb nooit aan de naam Pieterze gedacht,ben wel 3x in Den Haag geweest.Fijn dat ik de huwelijksakte nu kan aanvragen.Ik mis nog wel zijn overlijdingsdatum en waar,Den Haag?Zijn vrouw is in Veghel overleden.Zij was weduwe en woonde bij haar zoon.

Dit is de eerste keer dat ik gebruik maakte van het prikbord en dan met dit succes,heel hartelijk bedankt.

groetjes Yvon.