Op 28 januari 1815 trouwt Age ten Brink in Balk (Gaasterland) met Gettje (ook Geertje) Wiebes Huizinga, geboren op 19 juni 1776 in Balk. Gettje was weduwe van Anne Jans en had uit dit huwelijk reeds drie kinderen, t.w. Grietje (1802), Jeltje (1804) en Wiebe (1810), allen geboren in Oudemirdum. In 1812 heeft Gettje deze kinderen bij akte van naamsaanneming de achternaam Folmers meegegeven. Van deze kinderen heb ik niet kunnen achterhalen, waar zij zijn gebleven. Ik heb ze noch onder de naam Folmers, noch onder de naam Huizinga, noch onder de naam ten Brink kunnen traceren.
Uit het huwelijk van Age en Gettje zijn dan nog 2 kinderen geboren, t.w. Itjen ten Brink op 30 augustus 1815 en Lijsbert ten Brink op 12 december 1818, beiden in Bakhuizen.
Op 22 december 1823 is Gettje overleden.
Age is in 1839 in de gem. Ermelo hertrouwt met Grietje van Welsum en woont zijn verder leven in Doornspijk bij Nunspeet. Dit echtpaar krijgt daar nog acht kinderen en op 9 dec 1849 is Age in de gem. Ermelo (waarsch. Doornspijk) overleden.
Mijn vraag: Is er iemand, die mij kan vertellen, waar de kinderen uit het eerste huwelijk van Gettje, t.w. Grietje (1802), Jeltje (1804) en Wiebe (1810) zijn gebleven?