familie Moes

• Jerry Vondeling

Geachte lezers van dit prikbord,

Al enige tijd lees ik het molenprikbord, en doe ik zelf onderzoek naar de molens van de gemeente Hoogeveen, omdat ik zelf aldaar op de molen molenaar ben.

Mede heb ik een kaartje waarop, in de nabijheid van de molen (van waarschijnlijk Echten) een winkelpand staat van de familie Moes. Na dit verteld te hebben aan mijn oma, die ook Moes heet, vertelde ze mij dat ze al een poosje benieuwd was naar de familiestamboom, Ik vond naast de gegevens uit het archief te Hoogeveen en Zuidwolde ook een hele stamboom op het net, echter deze begint bij Lambert Geerts Moespot, die trouwt met Magdalene Hendriks Tigelaar, omstreeks 1714 krijgen zij een kind, Geert Lamberts Moespot.

Wie kan mij helpen aan enkele gegevens van voor die tijd, of wellicht een overzichtelijke stamboom van deze familie?

Met vriendelijke groeten Jerry N. J. Vondeling

• Syl

Hallo Jerry,

Kijk even bij DrenLias, waarschijnlijk is daar meer te vinden..

Hoogeveen, doopboek (1682-1732; DTB 62), 1 april 1714, pagina 47

Gedoopt: Geert, zoon van Lambert Geerts en Leene Hend… Tijglaar.

NB Nm. moeder doopdatum in origineel onvolledig.

Succes !

Groeten Syl de Olde

• Jerry Vondeling

Oke, dat kan ik inderdaad ook nog even proberen, ik zal er eens naar kijken,

bedankt voor de tip!

groeten

Jerry

• Audrey van den Berg

Hi Jerry,

Wij hebben en photo van Nellie Moes vanaf mischien 1920 -1930. En ook haar ouders.. Wij denkt dat zij was een vriend of famillie van Anna Gort iut Hoogeveen. Of een vriend van ‘Mar’(Marigje) van den Berg iut Zwarsluis en ook Amsterdam. Anna Gort trouwed met Piet van den Berg. Mar trouwed met Jan Bruin-Slot. Ik kon niet de photos op de internet senden maar kon wel copies sturen op airmail. Is Nellie iets van U famillie? (Als U kon Engels is beter voor mij)

• Audrey van den Berg

Hi Jerry,

Wij hebben en photo van Nellie Moes vanaf mischien 1920 -1930. En ook haar ouders.. Wij denkt dat zij was een vriend of famillie van Anna Gort iut Hoogeveen. Of een vriend van ‘Mar’(Marigje) van den Berg iut Zwarsluis en ook Amsterdam. Anna Gort trouwed met Piet van den Berg. Mar trouwed met Jan Bruin-Slot. Ik kon niet de photos op de internet senden maar kon wel copies sturen op airmail. Is Nellie iets van U famillie? (Als U kon Engels is beter voor mij)

• Audrey van den Berg

Hi Jerry,

Wij hebben en photo van Nellie Moes vanaf mischien 1920 -1930. En ook haar ouders.. Wij denkt dat zij was een vriend of famillie van Anna Gort iut Hoogeveen. Of een vriend van ‘Mar’(Marigje) van den Berg iut Zwarsluis en ook Amsterdam. Anna Gort trouwed met Piet van den Berg. Mar trouwed met Jan Bruin-Slot. Ik kon niet de photos op de internet senden maar kon wel copies sturen op airmail. Is Nellie iets van U famillie? Was iemond van dit familie op het binnenvaart (Als U kon Engels is beter voor mij herrineren)