Anna Henrica Petronella Hansen

• marina

Hallo,

Wie kan me verder helpen?

Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum en plaats van Anna Henrica Petronella Hansen. Ze is geboren te Lierop d.d. 27-06-1901. Haar ouders zijn Petronella Vreeden en Francis Hansen.

Het vermoeden bestaatn dat ze is gehuwd d.d. 22-04-1925 met ene Sanders.

Ook naar aanvullende gegevens hiervan ben ik op zoek.

Bij voorbaat super bedankt als u me wilt en kunt verder helpen.

groetjes

Marina

• Ruud

Hallo Marina,

Als zij na 1938 overleden zou zijn moet er een persoonskaart aanwezig zijn bij het CBG in den Haag, alwaar je een copie kan aanvragen.

Op deze kaart staan o.a. haar huwelijksgegevens vermeldt.

Succes!

Ruud

• marina

Beste Ruud,

Het is mij niet bekend of ze na 1938 is overleden. Heb vandaag geprobeerd haar huwelijksakte op te zoeken in het archief. Helaas is deze nog niet openbaar, de fiches waren nog niet voorradig !!

Misschien dat ik de gok maar eens moet wagen bij het CBG.

In ieder geval, bedankt voor je reaktie.

Mocht iemand iets meer weten betreffende deze persoon, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen.

groetjes

Marina

• E.L.Smit

Heb je de gezinskaart ingezien (ca 1920-1938) hier staat waarschijnlijk op wanneer gehuwd, of naar gezinskaart echtgenoot.

Groet Evert Smit

• Ruud

Marina,

Inderdaad, gewoon een kaart aanvragen met vermelding van geboortedatum en geboorteplaats. Dan krijg je de kaart eventueel vanzelf, zoniet dan is ze voor 1938 overleden en zal je elders moeten gaan zoeken.

Ruud

• marina

Hallo Evert,

Bedankt voor je reaktie.

Misschien een domme vraag maar een gezinskaart is dat hetzelfde als een persoonskaart CBG?

Heeft iedere gemeente eventueel gezinskaarten bijgehouden?

En in welke perioden werden deze gezinskaarten bijgehouden?

Wat staat er zoal op een gezinskaart?

Van de PK weet ik dat die aangevraagd kunnen worden bij het CBG van 1939.

groetjes

Marina

• E.L.Smit

De gezinskaarten werden gebruikt van ca 1920-1938 en stonden in principe op naam van het gezinshoofd, waarop de rest van de gezinsleden waren bijgeschreven.

Ze zijn meestal in te zien bij het desbetreffende Gemeentearchief.

In Apeldoorn heeft men geen gezinskaarten ingevoerd, daar werd doorgegaan met het Bevolkingsregister .

Ik denk dat je moet beginnen in de gemeente Someren, als Lierop daar onder valt.

Na de gezinskaart is is de Persoonskaart ingevoerd, evt zou je ook het desbetreffende gemeentearchief kunnen aanschrijven voor een copie gezinskaart.

Groet Evert Smit.

• marina

Hallo Evert,

Heel hartelijk dank voor deze informatie.

Ik zal je raad opvolgen.

groetjes

marina