van Oossanen-van Driel

• aad

Mijn vraag is : Het echtpaar Jan van Oossanen en Johanna van Driel zijn gehuwd

02-12-1752 te IJsselmonde (ondertr 24-11) zie digitale stamboom Rotterdam

Maar nu zou ik graag te weten willen komen, wie waren haar ouders

Ik dacht Pieter Cornelis met Jannetje P de Lijster , maar die dochter Johanna is met een ander getrouwd

Dus wie weet het en graag de geboorte en overlijdensdatum van Johanna

• Nico

Ik kwam dit tegen. dd kloppen echter niet maar wel overeenkomsten..

Op http://home.planet.nl/~dnksy000/2251.htm

Gezinsblad

Fop Cornelisz Van Driel, geb. okt 1683 te Ijsselmonde, ged. 31 okt 1683 te Ijsselmonde, ovl. okt 1730 te Ijsselmonde, begr. 23 okt 1730 te Ijsselmonde, zoon van Cornelis Foppen Van Driel en Lijsbeth Clemensdr Ouwens

Gehuwd 21 sep 1708 te Ijsselmonde met:

Lena Pietersdr Hupse, geb. 20 dec 1682 te Rijsoord, ovl. 13 mrt 1741 te Ijsselmonde, dochter van Pieter Hupse en N.N.

1) Johanna Van Driel, alias: Anna, geb. 1720 te Oost Ijsselmonde, ged. 1 sep 1720 te Ijsselmonde

Gehuwd 17 dec 1752 te Ijsselmonde met:

Johannes Dircksz Van Oossanen (Oostsanen, Oostzanen, Oosane, Oostzane), alias: Jan, geb. 1715 te Dordrecht, ged. 1 feb 1715 te Dordrecht, ovl. 1758 te Gorinchem, begr. 16 mrt 1758 te Gorinchem, beroep(en): Loodgieter en leidekkersbaas, Poorter te Gorinchem, Op 09-12-1752 wordt Johannes van Oszane van Dordrecht in Go rinchem tot burger en poorter aangenomen, zoon van Dirck Pietersz Van Oossanen (Ousaen,Oostsanen,Oostzaenen, Oossaenen) en Jenneke Dirksdr Van Tienen

2) Pieter Van Driel, geb. 1713, ged. 30 jul 1713 te Ijsselmonde

• aad

Ik heb het idee dat het de juiste ouders zijn

Vriendelijk dank er voor

Groeten

• Dik Hogeweg

Hallo Aad,

Ik weet zeker dat de gegevens kloppen. De informatie die Nico aangeeft komt van mijn site.

Zie onderstaande informatie:

gedoopt te IJsselmonde

01-09-1720 Anna (ook JOHANNA VAN DRIEL) Getuige Anna Pieterse Hupse

V. Fop Cornelisse van Driel

M. Lena Pieterse Hupse

(Extract doopregister Ger. Gem. IJsselmonde)

Ik ben een afstammeling van een van Oossanen. Deze lijn zit in de directe voorouders.

De lijn verder terug (ook van Driel) staat er ook op. Van Driel is door diverse mensen goed onderzocht en er zijn veel gegevens (ook betrouwbaar) terug te vinden.

Waar zit jouw verbinding? Vanwaar deze interesse?

Wellicht dat we meer kunnen uitwisselen.

Met vriendelijke groet,

Dik Hogeweg

• Dik Hogeweg

Hallo Nico,

Je geeft aan dat de dd niet kloppen. Wat klopt er volgens jou niet?

De site waaraan je refereert is van mij. Naar mijn menig zijn de gegevens wel juist

Met vriendelijke groet,

Dik Hogeweg