Opzoeken in Breda?

• Wilco

Wie kan voor mij in het GA Breda zoeken naar de geboorte- en overlijdensakten van de volgende vier (waarschijnlijk jong overleden) kinderen.

Hun ouders waren Jacob Cornelis van Rijneveld en Adelaide Heloise Wilhelmina van Ingen.

Charles Gustave Adolphe Jean van Rijneveld, geb. Breda 19 juni 1826, ? vóór 1829.

Gustave Rudolph Leopold Alfred van Rijneveld, geb. Leuven omstr. 1828, ? vóór 1839.

Emile Gustaph Rudolph Alfred van Rijneveld, geb. Breda omstr. 1830, ? vóór 1839. Emile Gustaph Adolphe Jean van Rijneveld, geb. Breda 8 aug. 1830, ? ald. ca. 1847. (exacte datum onbekend)

Ik kan als tegenprestatie wat opzoeken in GA Den Haag of Nationaal Archief (BS en DTB van bijna heel Zuid-Holland, stamboeken militairen, etc.)

• Els

Ik heb dan een vraagje, zit met een doodloper, Zoek naar overlijdensdatum en plaats van:

Maria Cornelia Boogmans geb: 2-01-1868 te Garoet, gehuwd met Pieter Hendrik Bondam ,huwelijk op 4-01-1895 te Den Haag, gescheiden 3-02-1925.te Den Haag.

Maria Cornelia is opgenomen geworden in een krankzinnigengesticht of zoiets in Zuid-Holland. periode: 1927 -1937 van overlijden

alle gegevens heb ik,

ALLEEN overlijdensdatum en plaats zoek ik.

Wie o wie,kan mij helpen

Els1939Wilco schreef:

>

> Wie kan voor mij in het GA Breda zoeken naar de geboorte- en

> overlijdensakten van de volgende vier (waarschijnlijk jong

> overleden) kinderen.

> Hun ouders waren Jacob Cornelis van Rijneveld en Adelaide

> Heloise Wilhelmina van Ingen.

>

> Charles Gustave Adolphe Jean van Rijneveld, geb. Breda 19

> juni 1826, † vóór 1829.

> Gustave Rudolph Leopold Alfred van Rijneveld, geb. Leuven

> omstr. 1828, † vóór 1839.

> Emile Gustaph Rudolph Alfred van Rijneveld, geb. Breda omstr.

> 1830, † vóór 1839. Emile Gustaph Adolphe Jean van Rijneveld,

> geb. Breda 8 aug. 1830, † ald. ca. 1847. (exacte datum

> onbekend)

>

> Ik kan als tegenprestatie wat opzoeken in GA Den Haag of

> Nationaal Archief (BS en DTB van bijna heel Zuid-Holland,

> stamboeken militairen, etc.)

• Wilco

Hoi Els,

Samenvattend: Maria Cornelia Boogmans is overleden tussen 1927 en 1933 in een krankzinnigengesticht in Zuid Holland.

Ik zal eens kijken wat ik daar mee kan.

• Els

Ja, heel graag Wilco,

dit is een toch vreselijk ,niemand weet iets, ben net nog in het Archief in Den Haag geweest,maar daar ook niets kunnen vinden.

Hoop dat jij iets kan vinden,de begraafplaatsen Eik en Duinen (oud en nieuw) daar is zij niet begraven.

Heb daar contact mee gehad.

Dus vol verwachting klopt mijn hart.

Bij voorbaat dank.

Els1939 elstveit@hotmail.comWilco schreef:

>

> Hoi Els,

>

> Samenvattend: Maria Cornelia Boogmans is overleden tussen

> 1927 en 1933 in een krankzinnigengesticht in Zuid Holland.

>

> Ik zal eens kijken wat ik daar mee kan.

• Wilco

Hoi Els, ben net ook even in het GA Den Haag geweest. Maria Cornelia Booghmans komt voor in de bevolkingsregisters van Den Haag, inderdaad als echtgenote van Pieter Hendrik Bondam. De gezinskaart bevat ook kinderen. Ze wonen in de Ruijterstraat, nr. 88. Er is twee maal sprake van een mutatie naar “Bloemendaal” te Loosduinen. Ze woont van 28 aug. 1916 tot 16 sep. 1916 in Den Haag, daarna weer in Loosduinen, en van 19 okt. 1920 tot 17 dec. 1920 weer in Den Haag.

In de bevolkingsregisters van Loosduinen is ze ingeschreven op het adres “Bloemendaal” (komende van ’s Hage) van 17 dec. 1920 tot 14 aug. 1922, dan vertrekt ze naar Gheel, België. Op 3 maart 1930 komt ze weer terug uit Gheel, woont weer op het adres “Bloemendaal I”, tot 25 jul. 1933, ze vertrekt dan naar Grave, het Rijks Krankz. Gest.

De 10-jaren tafels van ’s Hage en Loosduinen bevatten wel verwijzingen naar overlijdens van diverse Boogmans-en en Booghmans-en maar geen Maria Cornelia.

De zoektocht moet verder gaan in Grave.

• Els

Hi Wilco,

Ik was gisterenochtend ook effe in Den Haag archief, zat ook te kijken,maar dat heb ik niet gezien,vroeg ook aan een paar mensen waarom ze nog wel ingeschreven stond,maar uit jouw mail is zij echt vertrokken.

Ik ben heel erg blij Wilco,super, SUPER, bedankt, ik ga snuffelen in Grave,misschien de datum t e vinden.

HEEL HARTELIJK DANK,

Vr. Gr. Els1939