Gezin van Rijswijk-Veldhuijzen

• Gertjan

Hallo beste mensen (én zeker Tukkergirl),

Ik heb al meerdere zéér bruikbare reacties ontvangen van bezoekers van dit forum.

Dat is de reden dat nog een keer met een vraag kom nl:

Is er iemand die iets weet van dit gezin ?

Cornelis Adrianus van Rijswijk (Rooms Katholiek) zoon van Thomas van Rijswijk en Johanna Maria Cornelia (Maria) Vermeer,

geboren te Baardwijk 21 feb 1876, Beroep Ortophedisch schoenmaker.

trouwt te Breda op 30 okt 1902 Aktenr: 176

met Willemina Veldhuijzen (Rooms Katholiek) dochter van Martinus Veldhuizen (Arbeider.) en Hermina van Leeuwen,

geboren te Odijk op 23 okt 1872 Aktenr: 12,

Uit dit huwelijk waarschijnlijk één dochter

Bij voorbaat uw dank,

Gertjan

• Tukkergirl

Hallo Gertjan

ik heb ook nog een zoon uit dit huwelijk

A. Cornelia de Brouwer, geboren te Nieuwkuijk op 3 september 1889. Zij is getrouwd te Tilburg op 10 januari 1911 met Johannes Cornelis van Rijswijk, geboren te Baardwijk op 30 augustus 1885, zoon van Thomas van Rijswijk en Johanna Maria Cornelia Vermeer.

van deze site

http://home.wxs.nl/~luud.de.brouwer/genealogie/XIII-g.html

Thea

• Tukkergirl

21.05.1872 Rijswijk Thomas van 28 Johanna Maria Cornelia Vermeer 23

trouwdatum van Thomas en Johanna

Thea

• Tukkergirl

nog wat overlijdensdata

24.10.1889 Rijswijk Cornelia Maria Adriana van 0:178 Thomas van Rijswijk x Johanna Maria Cornelia Vermeer

26.02.1885 Rijswijk Cornelia Maria van 2 Thomas van Rijswijk x Johanna Maria Cornelia Vermeer

14.07.1875 Rijswijk Cornelis Adrianus van 1 Thomas van Rijswijk x Johanna Maria Cornelia Vermeer

20.07.1905 Rijswijk Marinus Cornelis van 26 Thomas van Rijswijk x Johanna Maria Cornelia Vermeer

11.12.1905 Rijswijk Thomas van 61 Johanna Maria Cornelia Vermeer, Adrianus van Rijswijk x

Cornelia de Nijs

gevonden op http://home.planet.nl/~vaan0022/baardwijk/DreamHC/Pagina3.html

Thea

• Gertjan

Hallo Thea,

Wederom bedankt voor je snelle reactie, maar ik wil je even iets uitleggen.

Iedere genealoog werkt op zijn eigen manier. Ikzelf ben 2 stambomen aan het maken welke strak omlijnd zijn. Voorbeeld voor de stamboom Veldhuizen:

Van Cornelis Adrianus van Rijswijk alle gegevens (van zijn ouders alléén doop/roep/achternamen, dus niet hun andere kinderen).

Van Willemina Veldhuijzen alle gegevens en van haar kinderen alles, maar niet hun huwelijk en met wie. Voor mij zijn dit maar (oneerbiedig) halve Veldhuijsjes.

Verder ga ik niet. Op dit moment is de stamboom Veldhui(j)zen voor 90 procent compleet en bestaat ongeveer uit 1500 personen.

Van ieder persoon probeer ik aan aktes en foto's te komen. Op dit moment al meer dan 3000 foto's. Neem maar een kijkje op www.veldhuizen-schrijvers.nl

In ieder geval wél heel veel dank voor je hulp.

Gertjan.

• Tukkergirl

Hallo Gertjan.

Goed dat je het strak omlijnd de stamboom , anders zie je op het laatst door de bomen het bos niet meer. ( een valkuil van menig amateurgenealogen)

heb op je website gekeken en dat ziet er prachtig uit.

Echt een aanrader.

Gr. uit het warme oosten

Thea