zoeken in amerika tot 30 april gratis

• karin

Onderstaande site met emigranten naar Amerika tot 30 april gratis doorzoekbaar.

http://landing.ancestry.com/immigration/main/?o_iid=31214&o_lid=31214&o_it=31214

groetjes karin

• marina

Hallo Karin,

Bedankt voor deze tip.

Ik heb weer extra gegevens kunnen vinden van een persoon uit mijn stamboom.

groetjes

Marina

• Mary Dijkstra

Bedankt Karin,

Ik was al een hele tijd op zoek naar Heijse mijn voorvader van moeders kant. En ik heb een van zijn broers gevonden via Amerika. Groetjes Mary

• Frank Witschge

Hallo Karin,

Altijd leuk en enigszins verslavend om hierin te snuffelen, zeker nu je ook met een wildcard kunt zoeken na tenminste drie letters van voor- en/of achternaam; ik heb zo ook weer een aantal aanvullingen gevonden.

Bedankt voor de tip,

groet,

Frank Witschge

• karin

Ja leuk is dit he, ik heb ook al de nodige broers gevonden, ook de namen maar eens nagegaan die bij die broers op de passagierslijsten stonden.

Bleken hele families uit dezelfde buurtschap naar Amerika te zijn geemigreerd, na nog verder zoeken kwam ik erachter dat ze behoorden tot een afgescheiden kerk en hun geloof niet in alle vrijheid konden uitoefenen, ik spreek nu over 1847.

De resultaten van dit mini-onderzoekje mail ik in ieder geval maar even naar het plaatselijke archief, wie weet heeft iemand er iets aan.

Al doende werd ik er steeds handiger in de nederlandse namen op z'n amerikaans uit te spreken.

groetjes Karin