spreekmeester genealogie

• minoeska

wie kan mij iets meer vertellen over de fam.spreekmeester.vooral de kinderen uit het huwelijk van meijer spreekmeester en hester knap.Ik ben nog naar 2 personen op zoek.En dat zijn nathan spreekmeester geb.1/12/1876 hij was gehuwd met leentje linnewiel geb. te leeuwarden,volgens onze gegevens moet hij rond 1912 naar engeland zijn gegaan want daar zijn nog 2 kinderen geboren met de namen Jacq geb.in stockport en meijer geb.in wrexham engeland.En ik zoek nog naar gegevens van ALEXANDER spreekmeester geb.11/11/1880 daar weten wij heel weinig over wel weten wij dat hij rond 1912 in de strafgevangenis van`sgravenhage heeft gezeten.Er zijn geen gegevens te vinden op het nationaal archief te den haag en ook niet in het archief van rotterdam.Als iemand mij daar meer over kan vertellen dan dol graag.ook ben ik blij met adressen of sites waar ik dan wel kan zoeken.hoor het graag

• Twan van Duijnhoven

Ga eens zoeken op de volgende site. Je vind dan 39 spreekmeesters.

http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/content/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=56

Daarnaast kun je eens googelen. Je krijgt dan ook hits van engelstalige sites met mensen die “Spreekmeester” heten.

Gegroet

Twan van Duijnhoven