Amerika

  • Hilly

    Patsy,

    Ik had al een vermoeden dat het lastig zou zijn, hij is na 1885 niet meer in Nederland gevonden (althans niet door mij).

    Hij was inderdaad getuige bij het huwelijk van een zuster, maar dat was voor 1885.

    De suggestie dat hij misschien naar Canada is gegaan is ook al eens door mijn hoofd gegaan, maar op dit moment is dat niet bekend.

    Hoe daar verder te zoeken is mij overigens onbekend.

    In ieder geval dank voor de uitgebreide moeite die je hebt gedaan en mocht ik ooit meer informatie te pakken krijgen, hoor je van me.

    Groetjes, Hilly

  • yvonne

    Hallo Patsy, hou me aanbevolen, heb het zelf nooit zo aan gedurfd om met deze club in zee te gaan na een financiele blooper van 150 fl in die tijd .Ik kreeg totaal geen waar voor mijn geld . Hoop dat jou betaling goed is gegaan via Visa denk ik.Je mag van mij de fam.naam Woens uitzoeken mits je wilt. Ik wil je hier ook voor vergoeden.hoor tevens ook graag van jou of het echt goed werkt.gr Yvonne

  • Siegfried

    Goede morgen Patsy,

    Ik probeer al lang de juiste emigratiedatum, vertrekhaven,aankomsthaven en datum alsook de naam van het schip waarmee “ELODIA CATHARINA VAN BELLE in 1891 naar Amerika vertrok om er te huwen in Chicago met ALPHONSIUS VERAS, terug te vinden maar de traditionele sites kunnen mij niet helpen.”

    Kan u dat misschien wel?

    Dank bij voorbaat

    Siegfried Van Landuyt

  • johan rebel

    maarten luttikhuizen geb. 25-06-1835 otterlo ned. geh. martina van maanen.

    gaan met 3 kinderen naar america 13-11-1910. op die datum overlijd vader Maarten op de boot graf atlantische oceaan.

    zijn vrouw heet marina 18-03-1919 sioux Iowna

    de kinderen heten teunis 20-04-1875

    jan hendrik 21-06-1883

    marinus 29-01-1886

    klopt dit allemaal ik ben op zoek op welk schip de overtocht was en waar het overlijdensbericht beschreven staat

    Maarten was over-overgrootvader van ons .

    johan rebel

    wold 2537

    lelystad

    vriendelijke groet,

    johan

  • Mariannenl

    Hoi Johan,

    De familie reisde aan boord van het ss Rotterdam, vertrek Rotterdam 05 nov 1910, aankomst New York 14 nov 1910.

    Volgens de passagierslijst is hij overleden aan boord op 13 nov aan een beroerte/hersenbloeding.

    De passagierslijst is te vinden op:

    http://stevemorse.org/ellis2/ellisgold.html : zoeken met last name “van Luttikhuisen”

    In het nieuwe venster klikken op “ scanned manifest” achter de naam. Je krijgt nu een klein venstertje met daarin de juiste pagina van de passagierslijst. Deze pagina is de 2e pagina van de passagierslijst, de 1e kun je vinden door te klikken op “next”. Door op het vergrootglas te klikken krijg je een uitstekende vergroting van de lijst.

    Waarschijnlijk moet je wel registreren (is gratis) om de scan van de passagierslijst te kunnen zien. Mocht je problemen hebben, laat maar even weten. Dan kan ik de lijst downloaden en naar je opsturen.

    Zijn overlijden is geregistreerd in Ede op 8 dec 1910 (aktenr. 236)

    https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-266-12415-51178-44?cc=1949343&wc=M9W2-JZ7:444014915

    Groetjes,

    Marianne

  • johnny456

    Beste,

    Ik zoek het schip waarmee Jan Ludovicus Ruyssers °Wuustwezel, Belgie 1844, naar Amerika is gegaan.

    De bevolkingsregister van Antwerpen vermeld dat hij naar St.Louis Amerika is vertrokken, maar de naam van het schip vind ik niet, zeilboot of stoomschip…

    Kan je mij helpen…

    Bedankt

    johnnydriesen@hotmail.be

  • johan rebel

    marianne,

    de paaagierslijst lukt mij niet ,kan jij hem mailen?

    groet,

    johan

  • mariannenl

    Hoi Johan,

    Dan moet ik wel je emailadres hebben……

    Groetjes,

    Marianne

  • johan rebel

    mariannen,

    hier mijn e-mailadres

    johanmrebel@gmail.com

    groet,

    johan

  • mariannenl

    Hoi Johan,

    Ik heb je een mailtje gestuurd.

    Laat je even weten of je hem hebt?

    Groetjes,

    Marianne