snijders/sneders

• kees

Hallo medespeurders

Gevraagd de ouders en geboorte datum van onderstaande echtpaar

alvast bedankt. Kees

Theodorus (Dirck) Jansse Perfaes, otr. (2) op 29 okt 1723 (vr) te Rotterdam , tr. op 14 nov 1723 (zo) te Rotterdam met Gijsie Jans Snijders Sneders, dr. van Jan Snijders, geb. te Borne , begr. op 7 apr 1755 (ma) overledene liet na 2 meerderjarige kinderen; Kipstraat in Prinsengang te Rotterdam .

• gerrit

Kees ter aanvulling op jouw vraagstelling:

Dirk Janse Perfaes, jm van Bournier

ondertrouwd (1) op 17-05-1716 te Rotterdam, gehuwd op 27-04-1716 te Rotterdam, pro deo, met Catrina Willems, jd van Midelair

ondertrouwd (2) op 29-10-1723, gehuwd op 14-11-1723 te Rotterdam, ijder 3 gld., met Gijsje Sneders, jd, afkomstig van Borne in Overijssel,

(Dirk is bij zijn tweede huwelijk weduwnaar van Boxmeer)

=====

Uit huwelijk (1):

-1. Willemina Perfaes, gedoopt (rk Leeuwenstraat) op 03-07-1717 te Rotterdam, doopget. Thomas Graet

-2. Joannes Perfaes, gedoopt (rk Leeuwenstraat) op 19-09-1718 te Rotterdam, doopget. Joannes Willems en Elisabeth Perfaes

-3. Wilhelmus Perfaes, gedoopt (rk Leeuwenstraat) op 09-02-1721 te Rotterdam, doopget. Nicolaus Eversse en Maria van Bruggen

-4. Anna Maria Perfaes, gedoopt (rk Leeuwenstraat) op 30-06-1723 te Rotterdam, doopget. Hendrick Thomas en Lisabeth Moerdam

=======

Uit huwelijk (2):

-4. Bernardus Perfaes, gedoopt (rk Leeuwenstraat) op 06-09-1724 te Rotterdam, doopget. Jan Snijders en Geertruij ter Strooij

-5. Joanna Perfaes, gedoopt (rk Leeuwenstraat) op 19-05-1727 te Rotterdam, doopget. Steven Sneeders en Magdalena Perfaes

-6. Geertruij Perfaes, gedoopt (rk Leeuwenstraat) op 21-11-1732 te Rotterdam, doopget. Hendrick Perfaes en Elisabeth Perfaes

===========

De geboorte/doop van Dirk Perfaes zal dus gezocht moeten worden in Bournier. Mij is niet duidelijk welke plaats hier mee bedoeld wordt.

===========

Voor de geboorte/doop van Gijsje Sneders/Snijders heeft mogelijk in Borne, Overijssel plaatsgevonden. Mogelijk zijn haar ouders Jan Snijders en Geertruij ter Strooij, de dooopgetuigen in 1724 bij de doop van hun eerste kind.

=============

• kees

hallo gerrit

bedank voor het meedenken maar de kinderen had ik al eveneens zijn eerste huwlijk maar toch bedank groet kees

• Patsy

Kees,

Ik weet niet of je verder gekomen bent,maar bij het trouwen met Gijsje staat dat hij weduwnaar was. Nu heb ik een Dirk Janse Perfaes,van Bournier gevonden die trouwde in 1716 met een Catrina Willems. Zij werd begraven op 13 juli 1723 als Caetje Willems en huisvrouw van Dirck Janse Prevoos. Dit kan dezelfde Dirk zijn.

Bournier ligt in Frankrijk.

mvg

Patsy

• kees

Hallo Patsy

Bedankt voor je aan vulling dus voor Pervaas moet ik in Frankrijk verder zoeken

alle tips zijn welkom bedankt .

Kees