Hendik Duifs amerika

• johanduifs

ik vond het volgende op ancestry.com over hendrik duifs

Name: Hendrik Duifs

Birth: abt 1897

Departure: Amsterdam, Netherlands

Arrival: 2 Apr 1925 - New York, New York

New York Passenger Lists, 1820-1957

Immigration

View Image Name: Hendrik Duifs

Birth: abt 1898

Arrival: 25 Feb 1925 - New York, New York

New York Passenger Lists, 1820-1957

Immigration

View Image Name: Hendrik Duifs

Birth: abt 1898

Arrival: 1 Jan 1925 - New York, New York

3 x in zo een korte tijd ?

Zou de verklaring kennen zijn dat er iets niet in orde was met zijn documenten ?

Iemand enig idee hoe ik er achter kom of dit wel correct is ?

Ben er alweer en tijdje uit dus zit een beetje vastgeroest

B.V.D voor uw antwoord

johan duifs

• Johanna

Hallo Johan,

Je kunt op Ancestry nog steeds de passagierslijsten inzien.(dus doorklikken op view image)

Op die originele passagierslijsten zie je dat hij “fireman”was en een aantal andere passagiers ook. Alle personen op deze lijst zijn geen gewone passagiers maar werken naar mijn mening op dit schip.

De lijst begint dan ook met de “captain”.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Groet,Johanna

• Han Lijster

johan,

Wat te denken als hij bemanningslid was op een schip wat van Amstertdam op New York voer.

Ik heb even gekeken en hij komt voor op de bemanningslijst.

m.vr.gr.

Han Lijster

• Johanna

Klopt Han, ik had even niet naar de bovenkant van de passagierslijst gekeken.

Maandagmorgen,he.

Groet,Johanna.

• johanduifs

dank jullie voor jullie antwoord .

Maar dan zou het denk ik betekenen dat de laatste aankomst van hem ook degene was dat hij daar beelf want hij is rond die tijd uitgeschreven uit het register van amsterdam .

Hebben jullie enig idee hoe ik nu verder ken zoeken ???

Nogmaals dank jullie wel voor het antwoord

M.V.G johan duifs

• Han Lijster

Johan,

In de census records van 1930 is hij niet te vinden maar mogelijk is hij met een ander schip naar een ander werelddeel vertrokken.

Ook in andere gegevens USA komt hij niet voor.

Succes met verdere zoektocht.

Han Lijster

• Johanna

Johan,

Dit is dus de bekende speld in de hooiberg.

Ook ik heb verder nog niets kunnen vinden.

Er zijn natuurlijk mogelijkheden waarom hij niet meer te vinden is.

O.a hij kan overleden zijn tijdens de overtocht.

Is er bij zijn uitschrijving in A'dam gesproken over een “plaats, waar naar toe vertrokken”

Zijn naam kan verbasterd zijn. Hij kan op zijn laatste tocht, vanuit Nederland, naar een ander land zijn vertrokken dan USA.

Op welke datum is hij uitgeschreven in A'dam. De laatst bekende datum van aankomst is dus 2-4-1925.

Kan hij na een terugtocht niet ergens anders in Nederland zijn gaan wonen??

Heb je de hele familie al nagevraagd of er iets bekend is over deze reiziger.? Of is er in deze familie helemaal niets bekend.

Wie weet komen we stapje voor stapje iets te weten.

Groet ,Johanna

• johanduifs

Hierbij dank jullie allebei voor jullie antwoord en hulp

Bij de al wat oudere leden van mijn familie heb ik al meedere keren gehoord dat het bekend was dat deze persoon naar amerika was vertrokken,ben vorig jaar in rotterdam naar het archief geweest maar heb daar niks kennen vinden .

Indien hij tijdens de overtocht zou zijn overleden zou daar dan niks in de nedrlandse archieven te vinden zijn of dan wel de maatschappijwaar hij voor werkte ?

Op zijn gezinskaart zelf stond dat hij per 13-09-1925 was vertrokken naar N-amerika en per 14-04-1926 uit het archief was uitgeschreven .

En dat de naam verbasterd zou zijn dat ken zeker ben ook nog steeds op ancestry.com aan het zoeken tot nu toe zonder resultaat helaas

M.V.G johan duifs

• johanduifs

Na het bekijken van de lijsten heb ik via de naam duifs niks kennen vinden heb dus maar op de naam van de kapitein (segebarth kapitein) te zoeken die bleek tijdens zijn hele scheepsvaart carrière bij de American Petroleum Company te hebben door gebracht dus daar was hendrik duifs dus ook werkzaam .

Nu maar zoeken op American Petroleum Company kijken of ik daar wat wijzer word :D

johan duifs

• johanduifs

niet echt nodig om bij die maatschapij verder te zoeken hij was bij de aankomst op 2-4-1925 niet meer op komen dagen voor de terug vaart naar holland dus is daar gebleven