familie Senft en Otto.

• Gerrit

Christoffel Senft en Johanna Maria Otto kregen vanaf 1828 vijf kinderen te

Den Haag. Het laatste kind, Johannes Christoffel Otto, kreeg de familienaam van zijn moeder. Via de virtuele studiezaal in het Gemeentearchief van Den Haag kom ik er niet uit wie zijn natuurlijke vader zou kunnen zijn. Ook weet ik niet of zijn ouders misschien gescheiden zijn en de huwlijksakte van Senft en Otto ontbreekt ook. Weet iemand misschien iets meer van Christoffel Senft of Johanna Maria Otto/Otten (haar ouders weet ik bv. ook niet.)

Alvast hartelijk dank.

• Keren

Heb de akte even opgezocht en ene Pieter SENFT, 36 jaar en Christoffel SENFT, 39 jaar, beiden mandemakers, ondertekenen de akte van geboorte van Johannes Christoffel. Is de laatste de echtgenoot van Johanna Maria OTTO?

Dan lijkt het erop dat ze een affaire heeft gehad….??

De overlijdensakten van beide ouders staat duidelijk dat ze resp. echtgenote en weduwnaar waren, dus mijns inzien dus niet gescheiden.

In ieder geval kregen ze al eerder kinderen, zie onder vondst van Genlias

Detail resultaat: (Vader bruidegom)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Gelders Archief

Algemeen Toegangnr: 0207

Inventarisnr: 1093

Gemeente: Nijmegen

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 137

Datum: 14-11-1839

Bruidegom Pieter Senft

Geboortedatum: 15-02-1817

Geboorteplaats: 's Gravenhage

Bruid Johanna Willaars

Geboortedatum: 28-05-1815

Geboorteplaats: Nijmegen

Vader bruidegom Christoffel Senft

Moeder bruidegom Carolina Hendrika Hemmes

Vader bruid Andries Willaars

Moeder bruid Jacoba Adriana de Kuiper

Nadere informatie beroep bg.: schrijnwerker; beroep bruid: dienstmaagd; beroep vader bg.: metzelaar; beroep moeder bg.: geen beroep vermeld; beroep vader bd.: schoenmaker; beroep moeder bd.: geen beroep vermeld

Groeten, Keren