militaire luchtvaart dienst

• Petra F

Hallo,

Wie weet waar ik informatie kan vinden over mijn opa. Hij is adjudant telegrafist marine luchtvaart dienst geweest en ik vroeg mij af of ik daar ook meer dingen over te weten kan komen. Mijn opa is inmiddels overleden, maar zou toch graag meer ‘dingen’ op papier willen hebben. Wie kan mij helpen aan een eventueel adres of zou wil hier voor mij achteraan gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Petra

• Johanna

Petra ,

Ik zou contact opnemen met het archief van de Marine Luchtvaartdienst. Die zullen je zeker wel willen helpen.

Waar dat gevestigd is weet ik niet, maar waarschijnlijk kunnen ze je dat op een Rijksarchief en/of het CBG in Den Haag wél vertellen.

Succes en groet,Johanna.

• kees

op google staan heel veel verwijzingen zoeken op adjudant telegrafist marine luchtvaart geeft 111 verwijzingen kijk daar eens rond groet kees

Oude dienstvakken bij de Koninklijke Marine Oude dienstvakken bij …DIENSTVAKKEN BIJ DE MARINE LUCHTVAART DIENST (MLD) Adjudant-onderofficieren-vlieger Sergeant-majoors- vlieger Sergeanten-vlieger Korporaals-vlieger …

www.visser-maritiem.nl/Oude%20dienstvakken%20KM.html - 37k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

• Johanna

Petra,

Op dit forum zou je ook je vragen kunnen stellen:

http://www.dutchfleet.net/

Groet,Johanna

• johnny

Hoi,

Probeer onderstaand adres te bereiken en ik weet zeker dat zij het juiste adres en telefoonnummer kunnen geven. (wel even vertellen waar het over gaat natuurlijk)

Volgens mij zit de MLD in Valkenburg.

Koninklijk Instituut voor de Marine

Het Nieuwe Diep 8

1781AC Den Helder

tel: 0223-657514 (Onderofficier van de Wacht)

Deze wachtsofficier kan natrekken wat het telefoonnummer is van de MLD en deze zul je dan moeten benaderen.

Succes Johnny1947

• Fred Bijsmans

En het verlossende antwoord is…..

Archieven bevinden zich bij het Nederlands Instituut voor Militaire Historie in Den Haag(NIMH). Zie www.nimh.nl

Succes,

Fred

• Petra F

Dank je wel voor de info. Helaas ligt Den Haag niet echt naast de deur, maar zal het onthouden.

Petra