henricus van houten

• jolanda

Hallo allemaal,

Ik zoek de doopdatum van Henricus ( heijndrick,hendrik) Jans van Houten (houden,hout) en zijn ouders (hij kwam uit de meijerije van bosch waar dat dan ook mag liggen).Hij is in Rotterdam getrouwd op 01-11-1705 met Martijntie (martina) Reijniers (reiniers) van Velthoven (velthooven) die uit s"gravendeel kwam (en ook van haar zou ik graag de doopdatum en ouders vinden).Ik heb wel de namen van de kinderen en dat zijn:

Maria ged:01-10-1706 te Rotterdam get:Adrianus Veltoven en Digna van Houdt

Philippina ged:29-08-1708 te Rotterdam get:Gerardus en Elizabeth van Velthoven

Johannes ged:08-02-1711 te Rotterdam get:Joannes Coppens en Maria van Velthooven

Philippina ged:31-05-1713 te Rotterdam get:Geradus en Elizabeth Velthooven

Maria Magdalena ged:08-04-1716 te Rotterdam get:Aegidius Coppese en Sibilla Hopman

Regnerus ged:09-01-1719 te Rotterdam get:Gerardus en Elizabeth Velthooven

Martha ged:02-04-1721 te Rotterdam get:Antonius en Elizabeth Velthooven

En hun geloof was Rooms-katholiek.

b.v.d. groeten jolanda

• tukkergirl

Hallo Jolanda

http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/content/index.php?option=com_wrapper&Itemid=57&lang=EN

zoek op Henricus Jans

Dan krijg je een paar treffers eind 1600 , dus wie weet zit jou Henricus erbij

Gr Thea

• jolanda

Hallo tukkergirl

Bedankt voor het mee denken maar henricus kwam niet uit Rotterdam.In de DTB stadstrouw stond dat hij een jonge man was uit de meijerije van bosch en zijn vrouw een jonge dochter uit s"gravendeel.Dus in Rotterdam zoeken naar zijn en haar doop en ouders heeft niet veel zin.Maar in ieder geval bedankt.

groeten jolanda

• kees

zoeken in Den bosch bij het Citatel

groet Kees

• jolanda

hoi kees

oké maar wat is het Citatel en kan dat ook via het internet of moet ik dan naar Den bosch

groet jolanda

• kees

Hallo Jolanda

Ja je moet naar het archief in den bosch dat heet

Rijksarchief in 's-Hertogenbosch Citadel

kan je nog niet online bezoeken

heb je prive een mail gestuurd waar het is groet Kees

• jolanda

hallo kees

bedankt voor de info ik ga zeker binnenkort eens naar Den bosch

groeten jolanda