W.A.H. Mulder-Schalekamp

• Nico

Ik ben op zoek naar gegevens van mevr. W.A.H. Schalekamp, zij is gehuwd met Mulder. Haar overlijdensjaar is 1975 en is waarschijnlijk in 1906 geboren. Zij hebben waarschijnlijk een dochter.

In leven heeft mevr. W.A.H. Mulder-Schalenkamp 4 boeken geschreven waaronder Emed.

Wie weet haar geboortedatum en plaats en haar overlijdens datum en plaats.

Geboorte datum en plaats dochter en leef zij nog?

Op internet is hier m.i. niets over te vinden.

Wie kan mij hiermee helpen. Ook kunt u mij een emailtje sturen.

gr. Nico

• Mary

Nico,

Zij leefde inderdaad van 1906 -1975.

Vraag een persoonskaart aan bij het Centraal Bureau voor Genealogie.

Meestal staan op de achterzijde van de persoonskaart van de man, in dit geval Mulder, de kinderen vermeld.

De PK aanvragen van haar en via haar de PK van haar man.

Je hebt dan haar ouders, de geboorte en overl. plaats en data en wanneer zij gehuwd is.

Kan schriftelijk worden aangevraagd.

Zie site:

www.cbg.nl

Mary

• Nico

Mary,

Dat is een goed advies. Dom dat ik daar niet aan gedacht heb.

Grzzz. Nico

• Nico

De persoonskaart van mevr. Wilhelmina Adriana Hendrika Schalekamp ontvangen.

Zij is 1 april 1906 geboren in Amsterdam en overleden 27 febr. 1975 in Amstelveen.

Gehuwd op 18 december 1930 te Amsterdam met Hendrik Lodewijk Christiaan Mulder. Zij heeft het laatst gewoond: 14 nov. 1973 op Groenhof 349 Amstelveen. (ca 1,5 jaar) Nu de persoonskaart van haar man opvragen om te zien of er kinderen zijn geboren. Bovenstaande voor de liefhebber. gr. Nico

• Mary

Bedankt voor je berichtje.

Succes Nico.

Gr.

Mary

• nadia

hallo nico

ik ben ook op zoek naar meer informatie maar niet veel te vinden

het was gewoon een pracht mens

groetjes Nadia

• sylvia visser

hallo

ik kan ook niks vinden, over mw mulder-schalekamp.

heel erg jammer.

sylvia

• Nico

Hallo Nadia en Sylvia,

Op http://home.kpn.nl/midda012/parenteelvanschalekamp.htm staan gegevens over haar geboorte, huwelijk en overlijden.

Zij had geen kinderen.

Groet van Nico

• anneleen

Zij had geen kinderen? In haar boek “op de grens van twee werelden”. Spreekt ze over haar dochter.

Ze zaten in een kamer en Emed beval haar dat haar dochter in de woonkamer moest slapen. Het was oorlog. De volgende morgend waren er granaatscherven op het kussen van haar dochter door een inslag. Als haar dochter daar had gelegen dan zou ze gestorven geweest zijn. Emed heeft haar gered.

Indien zij geen kinderen had, is deze gebeurtenis die ze beschrijft niet mogelijk…

• Nico

Hallo Anneleen,

Toen zij gehuwd was met H.L.C. Mulder had zij een stiefdochter Adriana Margaretha Mulder geboren 31 maart 1926 in A`dam.

Deze dochter was van het 1e huwelijk van HLC Mulder met Johanna Maria den Bak. Dit huwelijk is gesloten op 28-06-1923 te Amsterdam en door scheiding ontbonden op 19-06-1930 te Amsterdam.

Op 18-12-1930 huwde WAH Schalekamp x HLC Mulder te Amsterdam

Het betreffende boek klopt dus wel al is het haar stiefdochter. Zelf had zij geen eigen kinderen.

Groeten Nico