NIEUWE VRAGEN IN 1 VAN BOVENSTAANDE RUBRIEKEN PLAATSEN!!

• Sandra

Goedenavond,

Hoofdletters staat volgens mij voor schreeuwen, en dat lijkt me nou ook weer niet nodig.

Ik snap je goede bedoeling om mensen in de juiste rubriek te laten posten. Maar ik snap ook andere mensen heel goed dat ze het niet doen.

Ikzelf heb deze prikpagina net ontdekt, maar vind het gebruik ervan niet erg handig.

Al teruglezend kwam ik een onderwerp “Update forum” tegen, waarin door de webmaster werd gemeld dat een langgekoesterde wens in vervulling ging door het instellen van diverse rubrieken. En in het woordje “forum” zit hem nou ook net het probleem denk ik.

Een prikpagina is namelijk iets heel anders dan een forum.

Ik snap de behoefte om een onderverdeling in rubrieken te maken, maar vrees dat het medium “prikbord” daar niet voor geschikt is.

De nieuwe “rubrieken” zijn volgens mij niets anders dan een bericht (zoals elk ander bericht) waarop gereageerd kan worden. Je kunt geen nieuw bericht met een nieuw onderwerp maken. Hierdoor wordt het nu eigenlijk 1 groot bericht met vele vragen/antwoorden, waar de boel al gauw door elkaar gaat lopen (zoals Dik bij “Opzoekvraag archieven” al merkte).

Een oplossing heb ik er ook niet voor, maar ik denk dat als je met rubrieken wilt gaan werken, dat een prikpagina dan niet de aangewezen methode is.

Sandra

• Sandra

Hoi,

Ik ben het niet eens met je stelling dat dit soort discussies niet op het prikbord thuis horen. Het is een onderwerp waar iedereen zijn mening over kan/mag geven, en dat mag dus op een prikbord.

Verder zie ik het ook niet als kritiek op de Webmaster. Dat verdient een webmaster ook niet. Ik heb respect voor een ieder die een prikbord, forum of wat voor site dan ook beheert waar mensen elkaar “ontmoeten” om over wat voor onderwerp dan ook informatie uit te wisselen.

Maar wellicht kan hij juist iets met de opmerkingen van de prikkers.

Wat niet kan kan niet, dat is simpel zat. Maar wellicht komen er ook ideeen uit over wat WEL kan en WEL handig is.

En daar is dan toch iedereen bij gebaat?

Sandra

• Hermann

Lees goed en je ziet dat het van sommige personen wel erg kritisch overkomt en wat ik bedoel is: Het kan gewoon technisch niet anders. Er zijn +/- 5400 startpagina's en iets minder prikborden en die zijn allemaal precies het zelfde, het kan niet anders. Deze discussie is al meer gevoerd, het kan niet anders. Wat wij hier graag willen kan b.v.b. niet op een landenpagina en andersom ook niet.

Groet, Hermann

• Twan van Duijnhoven

Sandra,

Jij slaat de spijker op de kop. Kortom experiment mislukt, jammer, dus uithuilen en weer opnieuw beginnen.

Ik ga op deze manier van berichten plaatsen niet meer kijken of ik mensen kan helpen. Nu moet ik veel te veel zoeken en daarvoor heb ik helaas niet genoeg tijd.

Met vriendelijke groeten,

Twan van Duijnhoven

• tukkergirl

Hallo Twan,

Zelf kijk ik nu alleen nog op dit forum, via de RSS Feeds in de balk van Voorouders.net.

Anders kom ik er niet meer uit.

Dus ik mis veel vragen enz.

Maar ik snap er ook niets meer van, en ga sporadisch nog in op de vragen die gesteld worden. Die ik dus nu per toeval tegenkom

Jullie weten mijn email adres….. mailen mag altijd

kijk ik wat ik doen kan

gr Thea

• Dik

Goed zo Twan, uithuilen en opnieuw beginnen, en indien dit technisch niet mogelijk is, dan niet meer opnieuw beginnen, maar zo snel mogelijk afblazen en ook zo snel mogelijk op oude voet verder gaan. Advies: Mocht de WEBMASTER toch op èèn of andere manier willen doorgaan, maak een andere startpagina aan en ga daarop expirimenteren zodat de gehele Startpagina zonder storingen doorgaat en kom dan met een goedwerkende vernieuwing. Bij een beetje twijfel doe ik het tenminste wel, en dat gaat heel mooi en niemand heeft er hinder van. Oftewel werken achter de schermen.

Groeten Dik

• Hermann

Er zijn ca.5400 startpagina's en wat minder prikpagina's en die werken allemaal het zelfde. Dus aan de specifieke eisen van de genealogie kan hij nooit voldoen.

• Mary

Twan,

Je hebt helemaal gelijk dat het nu een zoektocht is geworden.

Sandra met de kapitale letters probeerde ik aandacht te vestigen dat het helaas niet loopt, zoals de webmaster voor ogen had.

Dat is mij in iedergeval gelukt, gezien de reacties.

Of je het nu een forum noemt of prikpagina, het zijn de mensen die met een vraag komen en ze willen geholpen worden.

Dat kan met een advies of dat men ze helpt door het zoeken bij en in de archieven.

Tenslotte mijn laatste bijdrage aan dit onderwerp:

De webmaster van prikpagina noemt zijn site wel degelijk een forum:

Zie hiervoor:

Opdeling pagina

Genealogie

Genealogie Archief

Genealogie Blog

Genealogie Buitenland Nieuw

Genealogie Forum (Tip) Archief<————————————————–

Als het beestje maar een naam heeft.

Mary

• Twan van Duijnhoven

Mary en anderen,

Doe dat niet: “Twan je hebt helemaal gelijk”. Mensen die mij langer kennen weten wat mijn reactie dan is: Natuurlijk heb ik gelijk………………

Nee alle gekheid op een stokkie. Als ik de reacties bekijk van mensen die op dit Forum/Prikbord heel vaak bereid zijn om mensen te helpen, dan kan ik de Webmaster alleen maar adviseren om weer terug te gaan naar het oude. Maar goed dat is een advies van mij.

Met vriendelijke groeten,

Twan van Duijnhoven

• Han Lijster

Webmaster,

Een leuke poging maar voor mij totaal niet interessant en beter gezegd, zeer verwarrend.

Ga a.u.b. weer terug naar de oude prikbordvorm, dit werkte veel eenvoudiger, overzichtelijker en ook de mansen met een vraag konden weter geholpen worden.

De huidige situatie is ONoverzichtelijk, ik ben niet van plan om steeds weer in een ander stukje te gaan kijken of er mogelijk wel mensen zijn met een vraag en/of verzoek.

Bij geen wijziging excuus maar dan schrijf ik mij uit van dit prikbord !!

m.vr.gr.

Han Lijster