ranstorp

• Gertjan

Bij mijn opzoekingen in het archief werd gemeld dat iemand afkomstig was uit Ranstorp.

Is er misschien iemand die van deze plaats of gehucht gehoord heeft ?

Bij voorbaat dank.

Gertjan

• Han Lijster

Heeft er geen Ransdorp gestaan.

Ligt aan de noordzijde van Amsterdam, tegenwoordig gem. Amsterdam.

Han Lijster

• Gertjan

Hallo Han,

In de RK Doopboeken van Wijk bij Duurstede wordt de plaats Ranstorp een paar keer vermeld.

Ik vermoed zelf dat het een Duits plaatsje is/was. Mischien dat genealogen uit de grensstreek iets weten, maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

Gertjan

• Tukkergirl

Hallo Gertjan

Wanneer je op deze site kijkt

http://www.arieleeuwrik.nl/Genealogie/heijmink/41.htm

dan komt de plaatsnaam Ranstorp ook voor , Het lijkt een gehucht in de buurt van Millingen…

Thea

• Gertjan

Hallo Thea,

Ben jij weer mijn redder in nood?

In mijn stamboom was ik op zoek naar de juiste geboorteplaats van Gerrit van Schreivershoff (Schrijvershof) getrouwd in 1706 met Caecilia van Dommelen.

Dat zou Bor©ken in Duitsland moeten zijn, maar daar zijn 5 plaatsen met die naam. Nu had Caecilia 2 zussen die met jongemannen uit Ranstorp getrouwd waren.

Jij hielp mij aan aan het gehucht in de buurt bij Millingen en vlak bij deze plaats ligt Borken.

Nu weet ik dus in welke plaats Borken ik verder moet zoeken.

Gekke manier van werken hè.

Bedankt en groetjes van Gertjan

• A.H.M. Thuijs

Omdat op genoemde site Bimmen en Schenkenschans (vroeger Nederlands) genoemd worden, heeft Millingen waarschijnlijk geen betrekking op Millingen Hetter (Quirinuskirche) maar op Millingen aan de Rijn.

• Tukkergirl

Gertjan

Geen dank , graag gedaan

Gr Thea

• Gertjan

Mijnheer Thuijs,

Bedankt voor de aanvullende info.

Vriendelijke groet Gertjan.

• Philip Verhagen

Gezien de informatie op de site van Arie Leeuwrik gaat het om een verschrijving van Ramsdorf, dat ligt tussen Borken en Velen (en niet bij Millingen, dus).

Philip Verhagen