JAN KOOL

• Annemiek Littlejohn

Ik ben dringend op zoek naar familie van JAN KOOL, geb. 02-04-1900 te Haarlemmermeer, mogelijk wonende in Naaldwijkerhout. Jan is omgekomen na een periode in Kamp Amersfoort, en daarna eind september naar Zwolle, in Kampen op 08-10-1944. Jan was lid van een verzetsgroep. Wie kan mij in contact brengen met de familie?

Met vriendelijke groet,

Stichting Hart voor Kamp Amersfoort

• Els

Uitgebreide gegevens over Jan () Kool (M)

ID 10468 Schuilnaam , , , ,

Achternaam Kool Adres

Voornaam Jan Plaats Noordwijkerhout

Initialen Beroep

Voorvoegsel Sterfdatum/leeftijd 8-10-1944 ()

Getrouwd met Categorie Verzet

Geslacht M Titel

Geboortedatum 2-4-1900 Krijgsmacht

Onderdeel Onderscheidingen

Legernummer Rang

Begraafplaats Vak, Rij, Graf , ,

Annemiek Littlejohn schreef:

>

> Ik ben dringend op zoek naar familie van JAN KOOL, geb.

> 02-04-1900 te Haarlemmermeer, mogelijk wonende in

> Naaldwijkerhout. Jan is omgekomen na een periode in Kamp

> Amersfoort, en daarna eind september naar Zwolle, in Kampen

> op 08-10-1944. Jan was lid van een verzetsgroep. Wie kan mij

> in contact brengen met de familie?

>

> Met vriendelijke groet,

> Stichting Hart voor Kamp Amersfoort

• Annemiek Littlejohn

Beste Els, bedankt, maar deze informatie heb ik al en nog meer….het gaat mij om zijn familie. Bedankt voor je snelle reactie! Groeten, Annemiek

• Johanna

Annemiek,

Misschien is het een idee om een oproepje te plaatsen op

www.wiezoektwie.nl

Veel succes en groet, Johanna.

• Theo van Gijlswijk

Beste Annemiek,

Ik heb dit weekend kennisgemaakt met de schoonzoon en dochter van Jan Kool. Zij vertelden mij over het overlijden van hun (schoon) vader. Ik zou wel graag de reden willen weten waarom er contact wordt gezocht, voor ik contact met hun hierover zal opnemen.

Meer informatie over de dood van Jan Kool is te vinden op:

http://www.destentor.nl/regio/kampen/4834748/Monument-telt-nu-twee-namen-extra.ece

en

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/april/21/hij_was_als_een_vader

met riendelijke groeten

Theo van Gijlswijk

• Elly van der Voorn

Het is al even geleden dat je om een reactie vroeg over Jan Kool dus ik weet niet of het nog nut heeft.

Maar ik heb afgelopen zondag zijn enige dochter Rie gesproken.

Zij heeft mij verteld over zijn verzetsverleden en dat hij in 1944 doodgeschoten is door de Duitsers.

Mocht je meer willen weten bel mij dan even: 0252-520521

Met vriendelijke groet,

Elly

• a. kool

L.S.,

Indertijd heeft de heer Mensink, die een lintje verdient, mij ook gebeld of ik wist wie deze Jan Kool was; dat wist ik niet. Wat de genealogie betreft, vraag ik mij af of hij afstemt van de lijn van Anthony Frederik Kool uit Zuid Holland .

Wat kamp Amersfoort betreft vraag ik mij af of de vraag van mw.Littlejohn deel uitmaakt van een project inzake Kamp Amersfoort.

In dit verband valt mij op dat er nog zo weinig informatie is over een prominente andere “ingezetene” van Kamp Amersfoort,nl de jonge verzetsstrijder en provinciaal KP - commandant Been, die onder de naam van een broer - die tijdens de oorlog in Zuid Afrika verbleef - vanaf ongeveer november 1944 tot rond de bevrijding in Kamp Amersfoort zat.

• gerrit-jan kol

Ik heet Gerrit Jan kool geb. amsterdam 8 dec. 1949

Mijn vader heet gerard kool te amsterdam

• Henk Dijkstra

nee, Anhony Frederik Kool was volgens mij geen voovader van genoemde Jan Kool. Ik heb veel genealogische gegevens van Jan Kool. Zijn vader was nl. een broer van mijn overgrootvader Cornelis Kool.

Indien u belangstelling hebt, kunt u contact opnemen via email: dijkstrahenk at kpnmail punt nl