Jilles van Beusekom X Emmerijsje Gerarda van de Gand.

  • hannieB

    Weet iemand waar deze mensen getrouwd zijn en wanneer waarschijnlijk in Gelderland/ Maurik ??

    m.vr.gr.

    Hannie

  • Tukkergirl

    Hallo Hannie

    even een uitstapje

    Gijsberta, geboren op 25-11-1815 om 8.00 uur te Bunnik.

    Gehuwd op 22-jarige leeftijd op 20-12-1837 te Utrecht met Johannes Roelofse van BEUSEKOM, geboren 1806 te Eck en Wiel, zoon van Jilles van BEUSEKOM en Emerentia Gerharda van GANT.

    hopelijk had je deze zoon al

    Thea

  • gerrit

    Hannie, op basis van familysearch, waarvan de gegevens niet altijd even betrouwbaar zijn, kom ik tot de volgende stamreeks:

    ====

    1. Hendrik Jansz van Beusekom, geboren ca. 1710 te Maurik, ondertrouwd op 16-12-1735 te Maurik, gehuwd voor de kerk op 22-12-1735 te Maurik met Aaltje Roelofse van Maurik, gedoopt op 22-12-1709 te Maurik, dochter van Roelof Reijerse en Jannetje van der Eem

    ====

    2. Johannes Roelof van Beusekom, gedoopt op 09-11-1738 te Maurik, zoon van Hendrik van Beusekom en Aaltje Roelofse van Maurik

    Gehuwd (1) op 06-02-1763 te Maurik met Cornelia van Wijk, gedoopt op 19-07-1744 te Maurik als dochter van Dirk van Wijk en Willemke Vermijn/Formein

    Gehuwd (2) op 24-05-1771 te Maurik met Neeltje van Hattem

    Gehuwd (3) op 09-11-1783 te Maurik met Commerijntje Johanna van Oordt, gedoopt op 30-03-1764 te Rossum, dochter van Jilles van Oort en Geertruij de Klijh

    (Commerijntje is later op 08-02-1787 te Maurik gehuwd met Assuerus Gerhardus Utenweerde, gedoopt op 03-04-1757 te Maurik als zoon van Godert Utenweerde en Sina Johanna van den Bergh)

    =====

    3. Jelis van Beusekom, gedoopt op 20-05-1784 te Maurik, zoon van Johannes van Beusekom en Commerijntje van Oort, gehuwd op 28-04-1806 te Maurik met Emerentia Gerharda van Gant

    =====

    4. Cornelis Gerhardus van Beusekom, zoon van Jelis van Beusekom en Commerijntje van Oort, geboren ca. 1809 te Eck en Wiel, overleden aldaar op 12-03-1848, gehuwd op 01-03-1844 te Maurik met Aartje/Arendina Cornelia Utenweerde, dochter van Godert Utenweerde en Aaltje Stuijvenburg

  • hannieB

    Hallo Allemaal

    Bedankt voor alle info !!!

    Gerrit

    Ik kan Cornelis Gerhardus van Beusekom niet thuisbrengen tenminste als zoon van Jelis van Beusekom en Commerijntje van Oort.

    Ik heb nu 2 verschillende stammen

    Parenteel van Hendrik van Beusekom

    1 Hendrik van Beusekom is geboren omstreeks 1710. Hendrik trouwde, ongeveer 25 jaar oud, op donderdag 22 december 1735 in Maurik met Aaltje Roelofse van Maurik, 26 jaar oud. Zij is een dochter van Roelof Reierse van Maurik en Jannetje van der Eem. Zij is gedoopt op zondag 22 december 1709.

    en

    Parenteel van Johannes van Beusekom

    1 Johannes van Beusekom. Johannes trouwde in Maurik met Commerijntje van Oort.

    Kind van Johannes en Commerijntje:

    1 Jilles van Beusekom, geboren op donderdag 20 mei 1784 in Maurik. Volgt 2.

    2 Jilles van Beusekom is geboren op donderdag 20 mei 1784 in Maurik, kind van Johannes van Beusekom en Commerijntje van Oort. Jilles trouwde met Emmerijsje Gerarda van de Gant.

    en ik kan ze niet aan elkaar breien.

    Als jullie nog adviezen hebben graag.

    zie http://www.xs4all.nl/~hannie73/

  • gerrit

    Hannie

    Cornelis Gerhardus van Beusekom is een zoon van Jilis van Beusekom en Emerentia van der Gant. Heb daar een foutje gemaakt.

    Zie onderstaand huwelijks akte genlias:

    Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

    Archieflocatie Gelders Archief

    Algemeen Toegangnr: 0207

    Inventarisnr: 3699

    Gemeente: Maurik

    Soort akte: Huwelijksakte

    Aktenummer: 2

    Datum: 01-03-1844

    Bruidegom Cornelis Gerhardus van Beusekom

    Leeftijd: 34

    Geboorteplaats: (Eck en Wiel)

    Bruid Arendina Cornelia Utenweerde

    Leeftijd: 22

    Geboorteplaats: Maurik

    Vader bruidegom Jillis van Beusekom

    Moeder bruidegom Emerentia Gerharda van der Gants

    Vader bruid Godert Utenweerde

    Moeder bruid Aaltje van Stuijvenberg

    Nadere informatie beroep bg.: planter; beroep bruid: zonder beroep; beroep vader bg.: geen beroep vermeld; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: bakker; beroep moeder bd.: zonder beroep

  • gerrit

    Parenteel volgens familysearch:

    I.. Hendrik Jansz van Beusekom x Aaltje Roelofse van Maurik

    Hieruit:

    II. Johannes Roelof van Beusekom

    x (1) Cornelia van Wijk

    x (2) Neeltje van Hattem

    x (3) Commerijntje van Oordt

    Uit huwelijk (3):

    III. Jelis van Beusekom x Emerentia Gerharda van Gant

    Uit dit huwelijk:

    IV. Cornelis Gerhardus van Beusekom x Aartje/Arendina Cornelia Utenweerde

  • hannieB

    Hallo Gerrit

    Hartelijk dank !! Ik heb nu alles weer voorelkaar en 2 stammenreeksen kunnen samenbrengen.

  • jannyo

    Beste Gerrit en Hannie, op de valreep ben ik voor een grote fout behoed doordat ik bij toeval op jullie mails kwam. Ik zoek voor mijn schoonmoeder de kwartierstaat uit met de Beusekommen uit Maurik, nazaten van Jelis/Jillis en ik had als Jelis' moeder Cornelia van Wijk, niet wetende dat Johannus Roelofs nog twee keer was getrouwd. Ik had al erg veel moeite om voorgeslacht van Jelis te vinden. Ik was inmiddels wel tot Hendrik en Aaltje gekomen, maar ik moet nu de kwartieren van Commerijntje van Oordt weer verder uitwerken, terwijl ik het van cornelia zo mooi op een rijtje had. Enfin, leuk werk moet er blijven. Hannie, hartelijk dank voor alle info op je website, die ik als parenteel niet heb. Dus mijn schoonmoeder zal er blij mee zijn. Zij heet alida Maria van Beusekom * 24-07-1921 te Maurik d.v. Cornelis Gerardus van Beusekom en Hendrika Maria Antoinette Nauta. Grootvader van Beusekom is Azuerus Gerardus * 28-04-1845 te Eck en Wiel, gehuwd met Alida Cornelia Lokhorst.

    Naastliggend probleem is de familie van Emerentia Gerarda van der Gant/d. Ik kan geen aanknopingspunten vinden voor haar voorgeslacht. Weet een van jullie een weggetje?

    Veel plezier met de genealogie en alvast bedankt voor een reactie.

    Janny

    hannieB schreef:

    >

    > Hallo Gerrit

    > Hartelijk dank !! Ik heb nu alles weer voorelkaar en 2

    > stammenreeksen kunnen samenbrengen.

  • Betty

    Is dit voldoende aanknopingspunt?

    Betty

    Burgerlijke stand - Overlijden

    Archieflocatie Gelders Archief

    Algemeen Toegangnr: 0207

    Inventarisnr: 3671

    Gemeente: Maurik

    Soort akte: overlijden

    Aktenummer: 4

    Aangiftedatum: 16-03-1859

    Overledene Emerentia Gerarda van der Gand

    Geslacht: V

    Overlijdensdatum: 14-03-1859

    Overlijdensplaats: Eck en Wiel

    Vader Cornelis van der Gant

    Moeder Lutera van Gijtenbeek

    Partner Jelis van Beusekom

    Relatie: weduwe

    Nadere informatie dooppl: Eck en Wiel; oud 76 jaar; beroep overl.: zonder beroep; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld

  • janny oudega

    Dag Betty, wat een verrassing na zo'n lange tijd. Hartelijk dank voor je aanvulling. Daar kan ik weer verder mee, denk ik.

    Vr. groeten Janny